Måndag

Så var fjärde dagen i Boden snart slut..
Tänkte jag skulle blogga lite först bara..

Som jag skrev i förra inlägget så blir alltså inte utlandsresan av. Jag ringde till Tina idag och avbokade. Det var mamma som sa att hon inte klarar av att åka iväg för att hon mår som hon mår.. Jävligt dåligt tycker jag och syrran. Visst är hon dålig och har jäkligt ont i leder och så. Men hur skönt skulle det inte vara för henne att få komma i väg till värmen och sola, bada och bara ha det bra!!? Men det fattar hon inte. Hon har ju aldrig varit utomlands, så hon vet ju inte hur det är.
Hur som helst så kan vi ju inte tvinga henne.. Det känns jäkligt tråkigt, men inte mycket att göra åt det.
Så nu satsar jag och älsklingen på att åka på våran bröllopsresa i stället som vi hade bestämt!! :)

Här uppe är i alla fall allt bra!!
Vi kom upp i fredags. Vi landade i Luleå strax efter 16.30. Svärfar hämtade oss på flygplatsen. Vi var ut och käkade alla på ett ställe i Boden när vi kom dit. Sen bar det av "hem" till Trångfors där vi installerade oss i husbilen. Det gick faktiskt jättebra. Vi hade resesäng åt Alva som stod en liten bit ifrån våran säng. Hon var ledsen typ 1 timme när vi skulle lägga henne. Men då var hon så himla övertrött. Hon kom inte i säng förrens vid 22 tiden. Sen sov hon fram till 4 då hon vaknade till. Så skulle jag lägga över henne täcket, men då fick hon syn på mig och blev ledsen. Så jag la henne mellan oss i sängen och efter en stund somnade hon iaf om och sov till ca 9.

I lördags var det Maria och Thomas bröllop som stod på programmet!
Det var jättefint! Vigseln hade dom i stora kyrkan och middag och fest i en lokal på ett annat ställe. Det var god mat och trevliga människor! :)
Alva somnade i vagnen runt 21. Sen åkte Eva-Britt och Roger hem för de skulle lägga Alina. Då följde Kecke med hem och nattade om Alva i sin säng och sen kom han tillbaka. Vi var kvar till nån gång efter midnatt.

I går var vi till lokalen och städade på dan och sen var vi bara hemma i Trångis och umgicks.

I morse vaknade jag strax efter 08.30 av att jag hörde att mamma och Stig kom med lastbilen. ( Alva sov då och hade sovit hela natten).
Dom hade kört till Luleå för att frakta hem nånting därifrån.
Så då blev det fika och massa prat med dom! Vid lunchtid åkte dom hemåt igen.
Sen var jag och Kecke var till stan och köpte presenter och åt på Frasses!!

Nu har Maria, Thomas, Alina och Helios åkt hem till Lycksele igen.
Alva har sovit sen typ 20.30.
Vi har flyttat in nu och tagit gästrummet efter Maria och dom..

Nu ska jag börja göra lite kväller här.. Ta ur linser, tvätta bort maken (läs mejken) sminket alltså, för den som inte fattade..haha

Natti natti..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0