Tårar

Så var det en ny vecka igen!
Helgen var verkligen hur lugn som helst. Jag jobbade 10-15 på lördagen. När jag skulle gå hem så var det sånt jäkla busväder. Det snöade och blåste rejält. Så vi höll oss hemma resten av dagen. Och i går var vi inte utanför dörren, för det snöade som bara den hela dagen i går oxå.

I dag har jag, Alva och mamma/mormor varit till Sandviken. Var in på Öb och Dollar och handlade lite smågrejer. Sen tog vi en fika med pappa/morfar på stan.
Vid 15.30 åkte vi hem till pappa och Gunilla. Fikade där oxå. När K hade slutat jobbet så kom han dit och så åkte han och jag ner på stan till Expert, där jag köpte en ny digitalkamera. Min gick ju sönder på nyårsafton. Och man kan ju inte vara utan kamera, speciellt inte om man har en liten hemma. Jag vill ju kunna fota Alva och alla henns framsteg. :)

Jag har nyss kollat på Bonde söker fru - Bröllopet. Det är inget jag följer i vanliga fall. Men eftersom det var bröllopet nu så ville jag kolla utifall jag kanske kunde få några tips till mitt eget bröllop. :) Men vad rörd jag blev när Emma kom in där i kyrkan med sin pappa. Det var så otroligt fint så jag blev alldeles tårögd. Och när hon sen tar micken och börjar sjunga för sin blivande man, då rann tårarna kan jag säga.
Det känns helt otroligt att jag själv ska stå brud om inte allt för lång tid. Nu ska ju inte vi ha det så där pompigt med kyrka och tärnor och hela konkalången.. Men iaf.. Det ska bli såå underbart.
Men jag lade märke till att dom bara behövde säga: Ja till varandra. När jag frågade prästen som ska viga oss om jag vi behövde rabbla hela ramsan om att: Jag Jenny tager dig....osv, så sa hon att det är ett av tre moment som man inte kan ta bort. Fast det kanske blev ett missförstånd. Hon kanske trodde att vi inte vill säga nåt av det där. Inte ens ja...Haha..
Ja ja. Det ska väl gå bra i alla fall. :)

Nu sover Alva. Hon har blivit så himla duktig på att äta. Hon äter minst en hel burk mat ( ja, jag vet, jag är lat och ger henne burkmat). Och dessert efter det. Tidigare har man fått vara glad om hon har ätit en halv. Och så sover hon hela nätter nu. Hon har vaknat till de senste kvällarna, sent. Men det har hon gjort för att hon är förkyld. Men hon har inte behövt bli omnattad med välling. Och fast hon somnar mellan 19.30 och 20.00, så sover hon endå till 08.30-09.00 på morgonen. Jätteskönt tycker jag! :) Får se hur länge det håller i sig..

Nu ska jag läsa instruktionsboken och lära mig hur min nya kamera fungerar..

Kommentarer
Postat av: Tina

Klart att man vill ha en kamera så man kan föreviga alla framsteg dem små gör. För det går undan med dem.

Härligt att hon sover så bra Alva!!

Och du behöver inte ha dåligt samvete för att du ger henne burkmat. Max får också det titt som tätt, fast bäst tycker han om Mammas egenlagade mat och det känns skönt. :-)

2009-01-26 @ 21:45:24
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Tina

Söndag den 15:e låter bra det. Vilken tid vill du ha partyt?

2009-01-29 @ 18:02:25
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0