Nytt år

Dags för första bloggningen detta år!

Ska väl skriva en kortis om nyårsafton!
Jag, Kecke, Anna och Anders var på Folkets Hus i Järbo på fest tillsammans med ca 40 pers till. Det bjöds på italiensk buffé, trubadur, lite lekar och mingel. ;) Men kvällens höjdpunkt var ju såklart när Sandra och Patric dök upp helt oväntat. Dom hade pratat med Kecke nån timme innan och bestämt, men jag visste inget. Så det var verkligen en rolig överraskning. :) Kvällen flöt på och alkoholen flödade..Verkligen.. Det blev liiite för mycket för mig tycker jag såhär i efterhand..Haha. Men trevligt hade vi det iaf!

Sen har dagarna bara rullat på och vi har inte gjort något speciellt. Varit hemma och myst en hel del. Kecke har varit fökyld och haft ont i halsen och i förrgår fick jag grymt ont i halsen. Också har det varit grymt kallt här i några dagar. Upp till -18 grader, och då vill man ju helst inte gå ut.

I dag har jag och Alva varit till mamma/mormor och hälsat på. Fick fika där och det blev en hel del gos för Alva och mormor.

I morgon ska jag jobba på kiosken 13-19. Syrran ska till frissan och tänkte passa på att uträtta lite ärenden när hon endå skulle vara på stan. Så då hjälper man ju till!
På fredag blir det lunchdejt med bästa tjejerna i Viken. :) Tina kommer hem på en blixtvisit och då tänkte vi passa på att träffas alla. Det ska bli jättekul!
På eftermiddagen ska jag, K och Alva åka till Gävle och reklamera Alvas gåstol och efter det tänkte vi hälsa på Hanna, Daniel och Svea-Maria.
Sen på lördag tänkte jag och älsklingen gå på hockey. Jag har nog inte varit på hockey på typ två år. Så det ska bli kul.
Och sen på söndag fyller pappsen år. Så då ska vi dit på kalas.

Äntligen så har älsklingen fixat min dator. Gillar inte hans jobbdator lika mycket som min laptop. Oxå har jag ju msn på denna. :)

Alvis hon växer som bara den och det händer nya saker hela tiden.
Hon går med lära-gå-vagnen om man håller i henne lite grann. Det är lite vingligt eftersom hon går på tå. Tror att hon kommer att bli balettdansös..Haha..
När hon ligger på mage så drar hon sig upp bakåt och går upp på knäna.
Frågar man henne om hon är stark så sträcker hon ut armarna och knyter nävarna och spänner sig.. Det är såå gulligt. Och hon är för jäkligt på att härmas alltså. Smackar jag med munnen och gör pussar så gör hon likadant. Och olika ljud och grimaser härmar hon oxå. Och om man frågar henne nåt så ruskar hon ofta på huvudet och säger nej. Min gofis! :D

Nu kommer älskligen hem från innebandyträningen. Så nu ska vi ta och äta nåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0