Kalas

Så har det redan blivit söndagkväll! Den här helgen har bestått av en hel del kalasande.
Dom som var här i fredags skrev jag ju i förra inlägget. I går var mamma och Stig här, min faster Monica och Tomas, pappa/morfar, Gunilla, Nettan och Alvas bonuskusiner Matilda och Viktor. Alva fick såå mycket fina presenter. Både i fredags och i går. Sammanlagt fick hon 28 presenter. Helt otroligt! Hon fick bland annat en lära-gå-vagn, en lila Bobby car, en massa leksaker och kläder.

Tyvärr så har lillgumman inte varit nå pigg i helgen. Det började med att hon fick feber i tisdags. På natten mot onsdag hade hon 39,9 graders feber. Så hon sov med oss i 3 nätter. I onsdags började det rinna i näsan på henne och i går började det rossla i halsen på henne och hon har fått lite hosta. Febern försvann igår, men hon är fortfarande hängig. Jag tycker så synd om henne. Lilla gumman min.

Hon har blivit så stor Alvis. I går stod hon helt själv utan nått stöd i typ 5 sekunder. Och hon bara nåt att hålla sig i så går hon. Ställer sig, det gör hon hela tiden. I går sa hon även pappa riktigt för första gången. En gång till mig när hon åt gröt och sen till K när han skulle ta uppe henne när hon hade sovit middag. Mamma säger hon lite då och då. Fast det låter mer som mam mam mam eller maa. Men hon menar mamma. :) Så pekar hon på saker, speciellt lampan och säger dä, som betyder där. Förrut sa hon käh när hon pekade.
Hon utvecklas så fort våran lilla älskling!

I dag har jag varit på Gangstar party hos Malin i Forsbacka. Det var Tina som höll i det. Det var hennes första party och det gick så bra så!
Men jag köpte inget. Det var inget speciellt som jag ville ha och det är ju dumt att köpa för köpandets skull.

Nu ska jag och älsklingen kolla på film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0