3 år..

I dag har jag och älsklingen varit fölovade i 3 år! Jag minns den dagen som igår. Vi hade det såå mysigt den dagen *ler*!

Sandra har varit här och hälsat på idag! Alva fick present av henne eftersom hon inte kan komma på fredag. Det var en jättefin randig body med Katten Janson på och en tillhörande klänning och ett par rosa strumpbyxor. Verkligen jättefina kläder! :) Hon åt lunch med oss och sen fikade vi! Riktigt trevligt var det!

När hon hade åkt var jag och K till syrran och lämnade tillbaka skoterkläderna som vi hade lånat. Sen var vi och handlade. Mamma var hemma med Alva under tiden. Hon har haft feber idag så då ville vi inte ta ut henne.

Vi var till BVC på sjukhuset i Sandviken igår. Det var dags för 1 årskontroll med läkarbesök och vaccination. Alva sa inte ett knyst när läkaren stack henne i låret. Mammas dutiga flicka!
Och växt det hade hon gjort! Nu är hon 76,5 cm och väger 10,3 kg.

Som sagt så hade hon feber när vi kollade vid lunchtid. 38,4 hade hon då. Men när vi kollade vid 19 så hade hon 38,9. Lilla gumman då! Jag blir så himla orolig när hon har feber. Jag kan inte sluta tänka på den lilla flickan som dog av feberkramper som Hanna berättade om. :( Det är ju vanligt att barn har feber och även ganska hög, men jag blir iaf så orolig...
Jag hoppas verkligen att det har gått över tills imorgon. När jag skulle sätta på henne pyjamasen så såg jag att hon var alldeles röd där hon hade blivit stucken och lite svullen och hård i huden. Det kan tydligen bli så efter dom har fått spruta..men vi får se om det har gått ner tills imorgon.

Så nu har jag två sjuka älsklingar här hemma. Kenneth är hemma och är förkyld han. Så jag får pyssla om dom.

Nu ska jag mysa med min stora älskling i soffan och äta marängsviss! :D

Kommentarer
Postat av: Sophy

Haha, de skiljer ju nästan ingenting mellan dom då..=) Och Noah är 7 månader..haha!!

Grattis till er 3 åriga förlovning! =)

Och grattis till Alva som blir 1 år!! Jösses så fort det går alltså!! Ett år redan...uj uj! Det står inte på förrän Noah också är ett år! Sjukt så fort det går!!



Ha det så bra!

Kramar

2009-02-18 @ 08:01:24
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: therese

ojoj stora tjejen så synd att vi inte kunde följa med igår hade varit så skoj att träffa er...såg att hon vuxit till 76cm Tillan är 67cm och är 5mån hahahah kommer växa om Alva snart hon hihih kram

2009-02-18 @ 10:39:51
Postat av: Tina

Krya på er därhemma!!!!

2009-02-18 @ 20:51:16
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: stina

Grattis till Alvis som blir stora tjejn snart =) matilda är 75,5 lång och väger 9640 vilken stor tjej jag har. Kramis

2009-02-19 @ 21:13:50
URL: http://stonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0