Inskolning

I dag hade Alva sin första inskolningsdag på föskolan. Det gick jättebra.
Hon var lite fundersam när vi kom dit och tittade på alla ett tag. Men så gör hon nästan jämt när hon träffar nya människor. Men efter en stund så lekte hon med de andra barnen. Hon gick till och med ut från rummet där jag och K var och brydde sig inte om oss. :)
Vi var ute på gården på förmiddagen. Alva hon gungade, åkte rutchkana och lekte i sandlådan. Sen åt vi lunch tillsammans och efter det var det sovdags. Vi fick gå lite med Alva innan hon ville lägga sig ner i vagnen och sova. Men sen sov hon 1 timme på altanen med de andra barnen. Efter lunch var det lekdags igen innan vi begav oss hemåt vid 14 tiden. Alva ville inte ens gå hem när det var dags. Jag frågade om vi skulle gå hem men hon sa: Nääe, och så gick hon tillbaka in.. :) Gofisen. Det känns ju bra att det är så!!

Annars så har det väl hänt en hel del sen jag bloggade sist.. Det var ju ganska längesen.. Bodenresan fick ju inte ett roligt slut då Stig dog dan innan vi skulle åka hem. På min födelsedag. :´(  Det kom verkligen som en chock eftersom han inte var sjuk. Mamma har haft/har det jobbigt. Så jag har hjälpt henne så gott jag har kunnat. På fredag är begravningen och det gruvar jag mig verkligen för.. :(

Vad som har hänt mer sen sist orkar jag inte skriva.. Men annars så har vi haft en skön semester med alldeles för få dagar med fint väder. Men det är ju inte så mycket att göra åt.. Det har iaf varit jättemysigt att få vara hemma med både K och Alva. Vi har myst en massa. :)

På måndag börjar jag jobba igen, så då tar mitt sociala liv slut känns det som. Näe då, det ska nog gå bra.. Men det känns overkligt att det är dags igen.. Tiden har gått såå jäkla fort!!

Avslutar med några bilder..

 Alva på Arlanda. På väg till Boden.

 Sötisen på fasters bröllop.

 Jag och Alva efter ceremonin i kyrkan.

 Mina älsklingar på bröllopsmiddagen.

 Sötisen badar hos farmor och farfar.

 Busminen :)

 På flyget hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0