Min lilla älskling

Det är så synd om lillgumman nu. Hon är jätteförkyld och har feber. Det gör ont i mammahjärtat och jag skulle göra vad som helst för att ta det ifrån henne.
Det började igår. Såg att hon hade lite genomskinligt snor i näsan. Torkade bort det, men efter en stund var hon snorig igen. Sen blev det värre fort. K nattade henne vid 19.30 och hon åt bra och somnade. Men efter ca 40 minuter vaknade hon och var helt täppt i näsan och jag hörde att hon även hade slem/snor i halsen. Så vi tog upp henne och K rensade näsan med Näsfridan och kollade tempern. Men då hade hon 37.1. Sen fick hon somna med i soffan. Jag ville ha uppsikt på henne hela tiden. Men hon hade svårt att somna fast hon var jättetrött. När hon var på väg att somna så började hon andas med näsan, men när det inte gick så blev hon väckt och ledsen.
 Hon är nog som mig som inte kan sova och andas med munnen.
Så inatt har hon fått sovit mellan oss i sängen. Men det har verkligen varit en jobbig natt. Hon har vaknat såå många gånger. Tycker så otroligt synd om henne. Tog tempern igen sent igår kväll och då hade hon 38 grader och var väldigt varm. Så då fick hon en Alvedon. Även i morse när vi gick upp efter 10 hade hon strax över 38 grader. Så hon fick en till supp då.
Hon har iaf kunnat sova två gånger på dan. Och middag + dessert gick faktiskt i galant. Duktig flicka! :) Nu rinner det inte längre i näsan. Så jag hoppas verkligen att det går över fort.
Inte kul att vara själv hemma i 4 dar och nätter nu när K ska bort och jobba, om Alva är dålig.

I helgen har vi inte gjort nåt speciellt. Jag och syrran var och simmade igår på förmiddagen. "Lekte" lite när vågmaskinen satte igång också. Haha..
Sen när jag kom hem var vi bara hemma. Vi tog en prommis till affären, men det var allt.
Idag har vi inte varit utanför dörren ens. Vi har bara varit inne och myst och tagit hand om lillgumman.

Nu hör jag att hon gnyr lite i sin gåstol så jag måste kolla till henne..

Kommentarer
Postat av: Tina

Visst är det jobbigt när dem små blir sjuk, man känner sig så maktlös.

Ge henne Renässans näsdroppar innan hon ska sova, det lättar ju upp lite iaf.

2008-09-14 @ 21:48:03
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Sophy

Stackars liten!! Noah var ju också förkyld här för nån vecka sedan..inge roligt alls, jag blev jättenervös..men febern gick över efter en dag på honom så jag håller tummarna att det gör de för alva också!

Jaa de går verkligen fort, och han växer och blir så stor!! Han är jättestadig också och känns mer som att vara 3-4 månader än knappa 2! Blev 8 veckor idag..det känns helt otroligt!!

Hade verkligen en toppenkväll igår, skönt att få komma bort litegrann också och göra någonting själv, och skönt för Simon att få ta allt ansvar ensam en hel kväll!

Ha de så bra!

Kram

2008-09-14 @ 21:59:00
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0