Äntligen över

Så var äntligen tryckmätningen och pHmätningen gjord. Skönt att det är över. Kan ju tala om att det inte var jätte trevligt att göra tryckmätningen. Sköterskan gick ner med en slang som var allt annat än tunn. Det var en riktigt grov slang. Så in genom näsan och ner i matstrupen. 40 cm ner var hon med slangen. Det gick väl ok ner den skulle in i näsan, men när den kom till halsen och till kräkreflexen så var det inte kul. Jag hulkade som en galning och det kom även upp lite galla. Trevligt värre. Sen fick jag svälja några gånger för att hjälpa slangen ner. Riktigt vidrigt! När den var på plats fick jag ligga på britsen medans en läkare registrerade vad som hände när sköterskan drog upp slangen lite i taget och därimellan sprutade in vatten i munnen på mig som jag skulle svälja.
Vet faktiskt inte hur länge de höll på. Kanske 30 minuter. Då hade jag så jäkla ont i halsen. Det var inte skönt att svälja med den där megaslangen i halsen.
Sen drog sköterskan upp den slangen och ner med nästan. Men som tur var så var den inte alls lika grov. Så det gick faktiskt ganska bra. Kräktes inte iaf. När den var på plats tejpade hon fast slangen mot näsan. Sen kopplade hon slangen till en slags bandspelare. Sen fick vi åka hem. Kände mig som en freak när jag och K gick till parkeringen. Kändes som alla kollade på min slang i näsan och det fina plåstret. Jag gjorde allt för att dölja näsan.

När vi kom hem så lade jag mig och vilade. Jag mådde inte så bra. Slangen fick mig att må illa. Ibland kom den åt kräkreflexen och jag fick kväljningar. Det kändes bättre när jag låg ner.
Det gick iaf bra att sova på natten. Och igår på eftermiddagen fick jag den äntligen borttagen.
Så nu är det bara att vänta på att min läkare ska höra av sig. Får se vad som händer sen..

När vi hade varit på sjukhuset åkte vi till Barnens Hus och köpte en gåstol till Alva. Hon fick pengar i namnsdagspresent i onsdags av mormor och morfar till en gåstol. Vi hittade en som verkar bra. Köpte även 2 pyjamas och två leksaker till henne.
Efter det var vi till IKEA en sväng. Köpte lite smågrejer där bara. På vägen hem stannade vi på Hemmakväll och hyrde film och köpte godis. Så igår kväll blev det bara mys i soffan.

I onsdags upptäckte jag att tandköttet hade spruckit upp i nedre tandraden på Alva. Så nu kommer det nog en liten tandsing där när som helst. :)

I dag har vi bara varit hemma. K har varit och kört cross, men jag och Alvis har bara varit hemma. Syrran kom hit och drack lite kaffe med mig. Alva har suttit/stått i sin gåstol hon. Hon verkar verkligen gilla den. Speciellt grejerna som sitter på den. Två fjärilar och nå andra grejer. Hon pillar på dom hela tiden. Hon har inte kommit på än hur man tar sig framåt, men backat lite har hon gjort. Världens goaste lilla gumma är hon. Älskar henne så det nästan gör ont i hjärtat.

Vi blir bara hemma idag. K har hållt på och grejat ute i förrådet/garaget. Eller numera är det väl bara garage eftersom han har slagit bort väggen i mellan. Vi ska äta lite gott och sen kolla på film. En blir en till mysig hemmakväll. :)

Kommentarer
Postat av: therese

vad duktig du är guman skönt att ha det gjort nu,hoppas allt visar på bra...nu e det bara jag kvar som ska vara tiknervös fy men jag hoppas det går bra iaf för jag får ju en bebis för det:)....kram

2008-09-06 @ 18:01:10
Postat av: Tina

Fy det lät inte som nån rolig undersökning det där inte. Hoppas dem kan komma fram till vad det är så du kan bli hjälpt på bästa vis.

Vad roligt med tand på väg. :-) Dem blir ju så ännu mycke sötare med små tänder. ler

2008-09-06 @ 23:07:54
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Stina

Oj det där lät läskigt =( Hoppas att utredningen visar vad felet är så du slipper må dåligt iaf. Pussa Alva så måste vi ses snart. kram

2008-09-07 @ 12:42:15
URL: http://stonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0