Stockholmstrippen

Jisses vad fort denna helg har gått. Känns inte som att jag har träffat K på jättelänge.
Han kom hem i torsdags eftermiddag. På fredagen umgick vi hela dagen alla tre. Vi var till Sandviken en sväng och mös på kvällen.
På lördagen skjussade han och Alva in mig till Gävle. Vi hämtade upp Sandra vid 10 och så fick vi skjuss till stationen.
Vi åkte med 10.30 tåget till Stockholm. Sukai åkte också med.
Vi kom fram 12.40 och då mötte Tina upp oss på Centralen. Sukai träffade Kajsa, så dom gick för sig. Jag, Sandra och Tina gick på McD och käkade. Sen gick vi runt på stan och avslutade sen med en fika på Gallerian innan vi åkte hem till Tina vid 16 tiden. Det blev inte mycket shoppat på stan. Jag köpte ett par leggings och ett par örhängen. Så det var ju bra för pluskan. ;)
Handlade lite groggvirke och annat innan vi gick hem till Tina. Sen gick tiden hur fort som helst. Vi gjorde oss i ordning och så bjöd Tina oss på jättegod mat.
Efter 19 nån gång kom Micke, Sandras gamla jobbarkompis. En riktigt rolig kille faktiskt. Och senare kom Sukai, Kajsa och en jobbarkompis till Tina som heter Rebecca.
Vi hade det skitkul hemma hos Tina. Jag har inte riktig koll på när vi gick ifrån Tina, men vid 00 nån gång tror jag det var.
Vi gick till Patricia. Micke kom inte in för han hade trasiga jeans. Så jäkla töntigt. Det var ju inte Spy Bar vi var på direkt utan en halvsunkig båt. Men men, han fick gå hem och vi andra gick in. Det var väl sådär på Patricia tyckte jag. Jäkligt mycket folk, men skaplig musik. Vi gick därifrån vid 03.30. Då hade jag ont i skallen.

Vi käkade på McD och tog sen pendeln hem till Tina. Trodde att vi skulle frysa ihjäl på vägen hem till Tina. Det var så jäkla kallt ute och vi hade bara linnen under tunna jackor. Men vi överlevde iaf och vid 05.30 sa vi godnatt.

Jag vaknade först vid 08 och hade typ hjärtklappning. Kunde inte somna om och började må illa. Men så småningom lyckades jag somna om ett tag och när jag vaknade så mådde jag bra.

Vi slappade hemma hos Tina. Gick till centrum och köpte pizza. Vi fick gå i världens oväder. Spöregn och nästintill storm. Men vi tog oss fram och tillbaka.

Vid 16.30 begav vi oss till Centralen och 17.30 gick vårat tåg hem.

Jag hade en riktigt lyckad minihelg i Stockholm.


Syrran hämtade oss på Stationen. Det var såå skönt att få komma hem till Alva. Som jag hade längtat efter henne. Så det blev en massa mys när jag kom hem.
K var ju inte hemma när jag kom hem och han blir borta hela den här veckan. Känns faktiskt lite jobbigt. Jag längtar redan tokmycket efter honom..



I dag har jag och Alva bara varit hemma.
Mamma har varit här ett tag och på eftermiddagen kom pappa och Gunilla och hälsade på.
De hade med sig påsen med kläder efter Alva som Lotta hade kollat igenom. Hon hade behållt en del iaf. Fick 400:- av pappa för det hon hade tagit.

Just ja! I dag kom Alvas andra lilla tand nere fram. :) Jag tror iaf att den kom idag. Jag kollade i torsdags eller fredags och då syntes eller kändes den inte. Men nu syns den.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag har varit rätt ofta på Patricia eftersom krogarna stänger tidigare på Söder och man ibland vill vidare. Även folk i vårt gäng har blivit nekad inträde pga jeans vilket ju är ett skämt då Patricia inte direkt är det flottaste stället i stan! :)



Ha det!

2008-10-09 @ 23:28:26
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0