Alva 8 månader

I dag blir våran lilla älskling hela 8 månader. Tiden bara rinner i väg..
Hon är då världens underbaraste lilla gumman. Jag visste inte att man kunde älska någon så här mycket.
Nu har hon fått två tänder nere. Såå himla gulligt. Hon vet vart lampan är när man frågar och hon kan klappa händerna. När man sjunger "Klappa klappa händerna små" då skiner hon upp och börjar klappa sina små händer. :)
Det är full fart när hon går i gåstolen. Hon nästan springer fram. Hon tycker att det är kul att öppna skåpluckorna i köpmandisken och vitrinskåpet. Och så är det ju kul att rycka i gardinen. Fast jag tror att hon vet nu att det är aj aj att göra så. För när hon vet att jag kollar på henne så brukar hon inte göra det. Lilla buse. :)
Sitter själv har hon kunnat ett bra tag, men kryper det gör hon inte än. Men vill hon ta sig någonstans så rullar hon.

I dag har jag och Alva varit på BVC i Sandviken. Det var föräldrarträff där. Vi fick se en film om barnsäkerhet.
Alva var inte sitt bästa jag när vi var där. Hon var så trött och därmed jätte kinkig. Jag var helt svettig när vi skulle gå därifrån..haha..
Innan vi gick dit tog vi en fika med pappa/morfar på stan.

K har varit hemma från jobbet idag. Han är jätteförkyld och hängig. Alva är iaf bättre i sin förkyldning nu. Hon är fortfarande snorig med feberfri iaf.


Jag gjorde en supergod köttfärssoppa till middag idag. Det blev en favorit direkt. :) Kul när man hittar nåt som man verkligen tycker om och som är lätt att göra.


I morgon skulle egentligen Anna och Tilda ha kommit hit. Men K blir hemma imorgon med. Så då sköt vi på våran dejt. Synd om dom ska riskera att bli smittade.



Jag mår så himla bra just nu. Känner mig glad! :D Jag är så himla glad och tacksam för att jag har sånna underbara människor i mitt liv. Min familj och mina vänner betyder så otroligt mycket för mig. Tack för att ni finns!!


Mitt älskade hjärta



Kommentarer
Postat av: stina

Puss på er sötnosar =)

2008-10-20 @ 21:17:47
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: thessan

hahah rullar fram var det ja kan jag lova sötnos..måste träffas snart igen kram kram

2008-10-21 @ 10:08:32
Postat av: thessan

hahah rullar fram var det ja kan jag lova sötnos..måste träffas snart igen kram kram

2008-10-21 @ 10:08:49
Postat av: Tina

Vilken stor tjej hon blivit, tiden går så fort!!! Står inte på förrens hon kryper oxå. Och då lovar jag dig att du inte får en lugn stund. ;-)

Vi måste ta och ses nåndag här!

2008-10-21 @ 10:37:39
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Sophy

Tack, men kamera och jacka gör nog sitt..man känner sig inte direkt smal..skulle vilja ner 8-10 kilo..men men..de är väl bara drömma om när man är lat och inte orkar! haha!!



Åå va söt hon e Alva!! Stora tjejen!! Det går ju så otroligt fort..Noah väger redan 7 kilo!! Jisses!!



Ha de fint! kramar

2008-10-22 @ 22:35:42
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Tina

Hejsan!! Söndag den 23 november kl 15:00 ska jag ha ett klädparty härhemma där det visas barnkläder från Gangstar. Supertuffa kläder för dem små liven mellan 0-6 år. Du är varmt välkommen!!! Kommer du?? :-)

2008-10-23 @ 23:09:30
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja det väl som på de flesta andra klädpartyn tror jag , lite dyrare än i butik men desto roligare att inte alla barn springer omkring i lika kläder. ler

Du kan kik apå deras hemsiad där finns deras kollektion med priser och så.. www.gangstar.se

2008-10-24 @ 20:22:15
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0