Uppdatering

Nu var det en hel vecka sen jag bloggade sist. Jag fattar inte att dagarna går så fort. Jag hinner inte med. Tror jag skriver så i nästan varje inlägg..haha. Men det känns verkligen så.

Så vad har hänt sen sist då? Veckan har varit ganska lugn.
Var till Sandviken en sväng med mamma i onsdags. Var in på Dollar och de andra "billiga affärerna". Kom hem med lite smågrejer, bl.a. julgardiner till köket. Vi var hem till pappa och Gunilla en sväng innan vi åkte hem. Pappa hade köpt en hoppgunga till Alva som vi fick med oss hem. Vi provade den när vi kom hem och lillgumman tyckte att den var jättekul. :) Hon var hur go som helst när hon stod och hoppade i den.
I fredags hjälpte jag syrran att fylla kiosken. Eller vi trodde att den skulle bli full med allt godis som hon hade beställt. Men det blev hur mycket plats som helst över. Så på onsdag kommer ett nytt lass.
I lördags var K till Tällberg med jobbet. Jag och Alva var hos syrran och Håkan och umgicks med dom.
I går var pappa här på eftermiddagen. Vi bjöd han på middag. Trevligt och gott var det!
I dag har jag och mamma haft en bakdag. Vi har bakat saffransbullar, chokladbollar och en sorts kakor. Så det blev en del gjort.

Nu har det hänt en hel del på Alva fronten! Nu kryper våran lilltjej! :) I torsdags hasade hon sig framåt en bit för fösta gången. Hon tar sig framåt med händerna. Hon använder inte fötterna. Inte än iaf. Hon sätter händerna mot golvet och drar sig framåt. Men det funkar ju det med. För framåt kommer hon. :) I går när jag höll på att torka golven så kröp hon från vardagsrummet och ut i hallen och välte omkull skurhinken som stod där. Gissa om det blev mycket vatten på golvet? Och en blöt bebis mitt i det. Lilla busis.
I dag har hon krypit omkring en massa. Hon kröp enda in i köket när jag och mamma höll på och bakade. Där drog hon ut en låda och drog i gardinen. Lilla gobusan.
I kväll när jag skulle lägga henne i hennes säng så satte hon sig upp. Det var första gången hon satte sig själv från att ha legat. Hon är så duktig så! Och nu får mamma ännu mer att passa. Haha..

Nu ska jag fortsätta att kolla på världens sorgligaste SCI avsnitt..

Kommentarer
Postat av: stina

Men go gumman då =) Gud vad tiden går fort, snart kryper väl Matilda med..

2008-11-17 @ 23:35:21
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja det går undan. :-) Snart ska du se att hon bara vill gå och gå hela tiden, en tid för onda ryggar dock!!

Du får ta med nån om du vill på söndag på klädpartyt, men säg till iförväg isåfall så jag kan planera med fikat. :-)

2008-11-18 @ 10:30:48
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0