Snöoväder

Tänkte att jag skulle passa på att blogga lite grann medans Alvis sover och innan K kommer hem. Jag tycker att jag har väldigt få bloggtillfällen, eller tid vid datorn överhuvudtaget. Men nu tänkte jag passa på.

I dag har jag varit i Gävle. Gav mig i väg 08.15 i snöovädret. Alva fick vara hemma och mormor var barnvakt.
Jag hade fått tid för att träffa en läkare på Kirurgen 09.30, så det var lika bra att få det gjort fast det egentligen inte var väder för att ut och åka bil. Läkaren jag pratade med sa bara att jag måste lära mig att leva med mitt bråck på magmunnen och de besvär det ger. Det finns tyvärr inget att göra. Och det var jag tvungen att åka enda in till Gävle och betala 150:- för att få höra. Han kunde inte ha sagt det på telefon! Allt för att de ska få in lite cash.. Grrrr..

När jag var klar där åkte jag till Barnens Hus för att köpa pyjamas. Det fanns såklart inga i rätt stl, men en pulka till Alvis köpte jag iaf. :) Sen åkte jag till tågstationen och hämtade Sandra som kom med tåget från jobbet. Vi åkte ner på stan och åt sushi och var in i några affärer. Jag köpte en Hello Kitty mössa, ett par vantar och en scarf åt Alva. När vi var klar på stan skjussade jag hem Sandra och begav mig sen hemåt.
Alva fick prova sin pulka när jag kom hem och det märktes att hon gillade den. Hon ville inte kliva ur den. Goungen min! :)

I går var vi bara hemma. Jag skulle egentligen ha varit till Tina på klädparty, men det blev tyvärr inställt. K var ute i förrådet/garaget och städade i flera timmar. Jag och Alvis var inne och lekte och så under tiden.

I lördags efter att Alva hade fått lunch åkte vi till Sandviken. Vi hämtade upp pappa och sen åkte vi och åt på Napoleon. Efter det var vi till Dollar, Rusta, Maxi och slutligen Hemmakväll och hyrde film. Pappa följde sen med oss hem. Vi åt Fajitas och kollade på Jiddra inte med Zohan. Jäklig rolig film!

Nu lär jag hålla koll på Alvis som kryper omkring här och gör sattyg.. ;)

Kommentarer
Postat av: Tina

Antar att hon vaknade under blogginlägget eftersom hon sov ibörjan och sedan kröp hon omkring på slutet. ;-)

2008-11-24 @ 19:59:06
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej gumman! Hahaha, det var roligt det där med att du passade på medan hon sov och sen kröp hon omkring! =) Vad roligt det ska bli att träffa er img!! Jag längtar! Kram kram

2008-11-24 @ 20:51:42
Postat av: Jenny

Ja mitt under skrivandet så vaknade hon och jag hämtade henne. Orkade inte skriva att jag gjorde det..

2008-11-25 @ 19:32:00
URL: http://jenkiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0