Mysig helg

Har haft en jättebra helg!
I fredags var vi bara hemma på kvällen. Kollade på Idol och mös i soffan.

I lördags lämnade vi Alva hos syrran och Håkan vid 16 tiden. Sen åkte vi in till Gävle. Gick till Churtstreet för att äta. Vi behövde bara vänta ca 20 minuter. Det är ju inte mycket en lördag där. Vi åt supergod mat och åt även lite efterrätt. Sen var man helt proppmätt. Efter maten var det dags för bio. Vi gick på 19.00 filmen. Vi kollade på Bond. Jag är inget fan av dom filmerna direkt, men dom nya är i alla fall inte lika töntiga som jag tycker att de äldre filmerna är. Mycket action var det i alla fall.
Filmen var slut vid vid 21.30. Då åkte vi hemåt. När vi kom hem kollade vi på Mama Mia som vi hade fått låna av Stefan och Ninni. Kecke tyckte att den var så bra så han somnade.. Haha.. Jag höll mig vaken hela filmen. Men jag hade då inte missat nåt om jag hade somnat. Gud vad jag har svårt för musikaler. Tycker de är så töntiga. Och Mama Mia var riktigt dryg, det var ju mer sång än prat. Näe, den var verkligen inget inget för oss.

I går fick jag och älsklingen en rejäl sovmorgon. Vi vaknade 10.30. Då hade vi sovit sen ca 01. Jag vaknade inte en enda gång därimellan. Vaknade av att jag hade lite ont i höger ben. Förmodligen hade jag legat i samma ställning hela natten. Jäkligt skönt att få sova ut riktigt var det i alla fall. Vi tog det lugnt på förmiddagen. Låg och drog oss och mös i sängen. ;) Åt en sen frukost och var sen och handlade innan vi hämtade Alva.
Klockan 16 hade vi bjudit hit pappa och Gunilla på mat. Vi åt tacos och tårta till efterrätt. Pappa fick en årsdagbok i farsdagspresent av mig och K fick en huvtröja av Alva. Hon är duktig att handla lillgumman. ;)
Dom åkte vid 19 tiden och då var det dags för nattning för Alvis.

I natt har hon inte vaknat en enda gång och velat ha mat. Hon somnade strax efter 20 igår och vaknade inte förren vid 08 i morse. 12 timmar i sträck. Det har nog aldrig hänt förr. Jag tror hon är lite hängig älsklingen. Hon är lite täppt i näsan och kändes varm i morse. Men hon hade ingen feber. Nu sover hon igen. Får väl se hur hon är sen när hon vaknar.

I dag har jag inget planerat. Är inte Alva nå pigg så är det bra om hon får vara hemma i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0