Julfint

Det blev lite ändrade planer i dag.
Jag, mamma och Alva åkte till Sandviken som planerat. Jag var på synundersökningen, och min syn har inte blivit nå försämrad, tack för det! När jag var klar på Synsam var vi in på Gallerian en sväng. Jag köpte en liten present till älskligen också köpte mamma pyjamas till Alvis. Jag kollade efter nå nya kläder till Alva, men hittade inga jag ville ha. Hittade såå fin tröja med passade byxor på Kappahl i Gävle, men självklart så fanns inte byxorna i Viken. :/

Strax efter 16 mötte vi upp pappa/morfar vid Dollar. Han skulle köpa julgardiner, men de han skulle ha fanns inte. Så det blev inget köp. Vi åkte hem till honom och fikade istället och jag passade på att ge Alva mat där.

Ringde till syrran och kollade läget och fick veta att det inte blir nån kiosköppning i morgon heller. Nu hade de fått terminalerna att fungera, men inte tv-apparaterna till Svenska Spel och ATG. Så nu är det bestämt att på lördag blir det nyöppning! Så då behövde jag inte åka dit nåt i dag.

Jag och K hade bestämt tidigare att vi skulle göra julfint här hemma i morgon. Men så kom vi på att han skulle på möte 17.00 img och ha innebandyträning vid 19. Då kände vi att det skulle bli för sent att börja greja med gardiner och så efter det. Så då gjorde vi det nu i kväll i stället. :) K strök gardinerna till köket och jag bytte ut belysning i fönstren. Det blev såå himla mysigt.

Men nu är det läggdags för oss. Man vet ju aldrig när Alvis vaknar och vill ha mat och då är det skönt om jag har hunnit få sova nån timme. Undrar hur länge till hon kommer att vilja äta på nätterna??? I går somnade hon strax efter 19. Vid 23 vaknade hon till och knorrade och ville ha välling. Men sen sov hon till strax före 07 i morse. Då kände jag mig verkligen utsövd eftersom jag hade fått sova från ca 23 till 07. Men i vanliga fall så brukar hon vakna nån gång mellan 01 0ch 05 och vilja ha välling. Och hungrig är hon, för hon äter ca 180 ml. Men det kanske ger med sig med tiden..???

God natt!!!


Kommentarer
Postat av: Tina

Max åt ju också på nätterna men dem på BVC sa att testa och se en natt och inte ge han utan få han att somna om utan och vi gjorde det och sen den natten har han inte velat ha välling en enda gång. Är bara en vana för dem att äta på natten. Han åt ju också upp precis allt man gav han i flaskan. Nu håller han sig minst 12 timmar utan mat och har ingen panik när han vaknar heller att han vill ha mat. Hoppas allt är bra med er!!

2008-11-27 @ 20:56:42
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0