Dyrt

Ringde till tandläkaren i morse för att höra om jag kunde få en akuttid för min tand som jag har haft så ont i på sistonde. Fick tid 12.50. Vid 9 tiden hade jag så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag kan inte minnas att jag någonsin har haft så ont. Till och med förlossningen var en njutning i jämnförelse (nästan iaf). Ringde till mamma och stortjöt. Provade med att bedöva med sprit, gurgla med väteperoxid med vatten, mosade en alvedon som jag tröck i vid tanden. Ingenting fungerade. Inte ens 2 starka alvedon fungerad. Mamma kom hit vid 10 tiden. Då var jag helt knäckt av värken. Men efter en stund så lugnade det ner sig lite. Alvedonen började väl värka till slut.

När jag kom till tandläkaren och hon tittade på röntgenplåtarna så konstaterade hon att jag hade fått en varbildning i en tandrot!! Skönt liksom. Jag som trodde att det var ett hål. Om det endå hade varit så enkelt. Jag har en lagning i den där tanden som jag fick lagad för ca 20 år sen. Nu först blir det problem. Så nu måste vi rotfylla den här tanden och det är inte billigt, sa hon. 4200:- kommer kalset att gå på. Jag kände att jag fick tårar i ögonen. Vilken rolig utgift så här före jul.. Jaja, inte mycket att göra åt saken heller. Så jag fick bedövning och så borrade hon bort min gamla lagning och tog bort var och sen fick jag en tillfällig lagning tills jag ska tillbaka 16:e december och troligtvis rotfylla då. Om jag inte skulle få komma tillbaka ytterligare en gång. Suck!

Kommentarer
Postat av: stina

Åhh stackars dig =( Bra att du inte har tandläkarskräck som jag. Jag höll på att dö när dom rotfyllde min tand.. Men det kommer att gå så bra. Kram

2008-11-25 @ 20:49:31
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh, gumman då! Å jag som skulle vara duktig här och gå in å kommentera två ggr i din blogg, åså har du uppdaterat en sån här tråkig nyhet! =( Usch, jag lider med dig! Håller med om att man typ hellre föder barn än går till tandläkaren, för då får man ju iaf något för det! Dock tycker jag att tandläkaren är piece of cake sen jag fött barn! Alltid någon tröst! Men som du skriver, kul utgift liksom - NOT! Uscha, stackare! Hoppas att du inte har lika ont nu iaf och att vi kan träffas snart! Kram

2008-11-25 @ 21:01:02
Postat av: Tina

Näe men fy så jobbigt att du behöver rotfylla!! OCh så här för ejul och allt!!

2008-11-26 @ 21:34:09
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0