Uppdatering

Nu var det en vecka sen jag bloggade sist! Dagarna går så fort och man har ju annat att göra än att sitta vid datorn.
Men nu tänkte jag uppdatera lite. Det är ju kul att kunna gå tillbaka själv och läsa vad man har haft för sig! :)

onsdagen förra veckan kom min farmor och hennes gubbe och hälsade på! Alva fick en jätte fin body och en dress med byxa och huvtröja av dom.
När dom hade åkt så åkte jag, Kenneth och Alva till Sandviken. Jag skulle titta på en ny amingsbh. När vi hade varit på stan så åkte vi till pappa och Gunilla och hälsade på en sväng!

Torsdagen blev en hemmadag med massa mys! :)

fredagen var vi ut på en promenad. Först gick vi ner till syrran och jag solade en stund. Gud så skönt det var! Det var ju så längesen sist. Efter det gick vi till min mamma och där blev vi bjuda på våfflor. Sen gick vi till affären och handlade lite. På kvällen var vi bara hemma och mös.

I lördags tog vi en längre promenad. Veronica och Sammi följde oxå med. Vi var väl ute i ca 1 timme. Vid 15 tiden kom Anna och Anders på besök.
På kvällen var Veronica här och lagade grekisk mat. Det var såå gott. Sen kollade vi på Melodifestivalen.

I söndags var det en slappdag. Hela familjen var så trött. Fast vi hade fått sovit rätt så bra på natten. Jag var ner till syrran och solade en sväng bara. På kvällen kom Maria, Micke, Anton och Elvira hit en snabbis.

I går var det dags för Kenneth att börja jobba igen. Inte ett dugg kul, men inte mycket att göra åt det heller.
Jag och Alva var till BVC. Där blev hon mätt och vägd. Nu väger hon 3900 g och är 53,5 cm. Hon följer kurvan bra.
På eftermiddagen var Sandra här och hälsade på! Alva fick jättefina kläder av henne. Och även jag fick en present
:D och en fin bukett tulpaner. Tack så jätte mycket gumman! :)

I dag har Hanna varit här och hälsat på. Även av henne fich Alva jättefina kläder. Hon fick oxå ett par sockor och en leksak som Hannas mamma hade gjort. Hon är för gullig hon!

Så har veckan sett ut!!

Allt går i alla fall bra här hemma med lilla Alva. Vi har väl inte fått in nå rutiner precis. Det är väl svårt när hon är så liten än. Natten till i söndag och natten till igår så har hon vaknat varannan timme och ammat. Men hon vaknar inte och skriker utan ligger bara och bökar och sparkar tills jag ger henne tutte. Så äter hon en stund och somnar sen vid bröstet. Natten som var så somnade vi alla vid 00 tiden. Alva hade ju sovit innan, men vaknade när vi gjorde kväller. Sen vaknade jag vid 2 av att hennes blöja hade läckt. Så då var vi upp och bytte och efter det fick hon mat och så somnade vi om. Sen sov vi tills Kenneths klocka ringde 06.00. Då fick hon mat igen. Sen sov hon till 9.30.

Nu är hon hungrig, så nu ska hon få mat!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt att läsa att allt går bra därhemma. :-)

Visst är det trist när blöjan läcker och behöva upp och grejja mitt i natten bara för det.

Max hälsar till Alva!!

2008-03-11 @ 21:19:21
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Tina

Jättekul att du och Alva också följde med hit idag!!
Hon är verkligen en liten sötis med sin tuppkam. :-)
Vi får ta en promenad nåndag här när vi båda kan.

2008-03-12 @ 18:03:13
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Maria

Vad skönt att höra att allt går bra för er! Tänker ju på er varje dag ju! Löste det sig med Försäkringskassan? Kram

2008-03-13 @ 09:26:45
Postat av: Jenny

Tina- Ja så kul är det inte att gå upp mitt i natten för blöjbyte, speciellt inte när lillan blir klarvaken av det.
Det var jätte kul att träffa er med! :) Vi kanske kan träffas nån dag nästa vecka och ta en prommis!? Och om det passar kanske Maria oxå kan följa med! :)
Alva hälsar tillbaka till Max. ;)

Maria- Näe, Kenneth måste ju skicka in arbetsgivarintyg till Fk. Det hade vi inte tänkt på *suck*
Kram kram

2008-03-13 @ 22:20:15
URL: http://jenkiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0