Nu så..

Nu var det ett tag sen jag bloggade! Men jag hinner inte på dagarna. Jag har fullt upp då och på kvällarna så vill jag umgås med familjen.
Men nu sover Lillan så sött i sin babysitter så jag tänkte passa på att uppdatera lite innan hon vaknar. Hon kikade upp för en stund sen, men så började jag vagga sittern med ena foten och då somnade hon om. Hon har ändå sovit 1,5 timmar och hon somnade utan tutte så hon kommer vara hungrig när hon vaknar.

Allt är i alla fall bra med oss alla tre. Dagarna går så fort bara så jag tycker inte att jag hinner med allt jag vill göra ibland. Men så blir det ju såklart när man har en liten hemma och som dessutom är väldigt mammig. :) Alva vill inte sova själv, så om jag ger henne mat och hon somnar vid bröstet och jag lägger ner henne så vaknar hon nästan på en gång och är ledsen. Och är hon vaken så vill hon helst bara bli buren. Hon gillar inte att sitta i babysittern eller ligga i babygymmet nå längre stunder. Så jag känner mig lite låst ibland. Men hon är ju så liten än så det hinner väl ändras. Men idag när jag åt frukost så satte jag henne i babysittern och då somnade hon faktiskt av sig själv. Och i morse när jag duschade så hade jag henne på skötbädden på golvet i badrummet och det gick och så bra. Trodde nästan att hon hade fått kolik för några dagar sen. Tre nätter i rad så gallskrek hon två timmar i streck och vi märkte att det var magen som hon hade ont i. Men mån, tis och onsdag natt gick jätte bra. Jag lade mig i sängen med henne och gjorde kväller lite tidigare och då somnade hon vid bröstet och sov bra hela nätterna. Hon vaknade bara till några gånger och ville ha tutte.

Igår kväll somnade hon vid 22 tiden men sen vaknade hon vid 23.30 och var jätte ledsen. Men det höll inte i sig så länge, så sen somnade hon och har sovit bra i natt och så. Skönt!!


Vad har hänt under veckan då!??

Jag var ju till Hanna förra torsdagen och fick påsklunch. Det var så trevligt så! På kvällen var jag hemma hos syrran för K skulle hjälpa en kompis som har flyttat att riva tapeter i hans lägenhet.

fredagen tog jag och syrran en promenad med barnvagn och hund. På kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt.
lördagen (påskafton) var vi till pappa och Gunilla på påskmiddag. På kvällen var vi bara hemma.
Vi var på kalas hos min kusin Emma på söndagen.
Sen blev det påskmiddag igen fast hos mamma på måndagen.
Var till Sandviken en sväng på tisdagen med mamma och gick i lite affärer.
I onsdags fick vi först besök av Stina på dan och sen av min faster, min ena kusin och hennes två barn.
Igår var jag och Alva till Köpis en sväng med mamma och syrran.. Så då blev det lite shopping! :)

Så har min vecka sett ut!
Nu ska jag kolla runt lite här innan lillgumman vaknar!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej gumman! Hoppas allt är bra med dig! Här är allt bra! Kramis

2008-04-02 @ 22:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0