Kalas

Idag har Alva varit på sitt första kalas, hos Sandra! :)
Innan vi åkte dit så var vi till BVC. Alva hade gått upp 200g sen förra veckan, så nu väger hon 4100g. Hon hade även växt 0,5cm, nu är hon 54cm. Hon ligger precis på viktkurvan och lite över på längden.
Jag berättade för Anna på BVC att Alva har vänt på dygnet och är vaken nästan hela nätterna. Men hon sa att det är inte så lätt att göra nåt åt det nu när hon är så liten. De senaste tre nätterna har jag inte fått sova mycket. Natten till lördagen sov jag 2,5 timmar på hela natten och nu i natt lika så. Det är som att hon inte kommer till ro när vi ska sova. Först tuttar hon och så somnar hon med tutten i munnen, sen släpper hon den i sömnen, men efter bara en liten stund vaknar hon till och letar efter den igen. Hon vill liksom sova med tutten i munnen hela natten helst. Sen ligger hon och bökar och sparkar med benen och vill inte sova. Som tur är så skriker hon inte så mycket i alla fall.
Vi får väl se hur den här natten blir. Det känns nu att jag har sovit dåligt i natt. Jag sov på soffan för ett tag sen, men känner mig fortfarande väldigt trött. Det var tänkt att jag skulle ut på promenad med Tina, Max, Maria och Elvira imorgon. Men som det känns nu så vill jag helst sova ut imorgon och sen bara vara hemma och ta det lugnt. Men vi får se hur det känns imorgon bitti.

Det var i alla fall jätte trevligt hos Sandra! Vi fikade och pratade en massa. Sen kom hela tjocka släkten. Både Sandras och Patrics. Så vi blev rätt många. Alva hon sov hon och brydde sig inte om nåt. Det är skönt att hon inte är lättväckt.

Kenneths föräldrar och syskon var ju här i helgen! Det var trevligt, men tiden gick så himla fort. Dom kom på fredagen vid 18 tiden och åkte i går vid 11 tiden. Men vi fick i alla fall umgås ett tag. Och dom fick äntligen träffa Alva som dom hade längtat så mycket efter!

Nu ska vi ta och göra kväller här hemma. Alva är jätte pigg just nu. Hon ligger på pappas bröst och tittar. Så förhoppningsvis så kommer hon att kunna sova om en stund.
Hon har blivit så himla stark i nacken. Hon reser jätte mycket på nacken och igår när hon låg på hans bröst så reste hon både på huvudet och på överarmarna. Hon är så duktig våran lilla älsklingsgumma! :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Visst är det roligt när det händer lite för dem småliven. :-)
Hoppas ni får en skön hemmadag idag. :-)
Vi får ta en promenad en annan dag när du känner dig piggare och har fått sovit bättre.

2008-03-18 @ 11:35:49
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: thessan

Hon är så go och mysig lillan kul att träffa hene och dig såklart hahha,få se när det blir nästa gång då.får höra av dig när du har tid kram

2008-03-19 @ 10:45:05
URL: http://thessi66.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0