Trevligt besök

Imorse var jag och Alva på föräldrargruppsträff igen. Vi fick information om bl.a. sjukdomar. Sen kom Sandra, Stina och Therese hit och hälsade på. Det var mycket trevligt! :) Vi åt grekiskt sallad och fikade. Jag och Sandra passade även på att sola lite och så vi tog några skutt i vattenspridaren..haha.. Man kände sig som barn på nytt. ;)
Lär väl börja ta och packa lite snart oxå. Vi ska ju åka upp till Boden img. Så Alva ska åka på sin första långtur. Hoppas att det kommer att gå bra i värmen. Det gäller att tänka till när vi ska packa. Vi har ju inte rest med Alva förrut. Hon får en egen väska hon. :)

Natten till idag sov faktiskt Alva i vaggan för första gången. Det har ju fungerat bra med vagnen, men det är inte så mycket plats i liggdelen och det blir så varmt och tätt när det är så himla varmt i sovrummet. Så vi tänkte att vi skulle prova med vaggan där det är mer plats. Och det gick faktiskt bra. Hon sov från 22.20 till efter 02 nån gång. Hon vaknade vid 23.30 och ville ha lite mat, men det gick faktiskt bra att söva om henne efter det i vaggan. Jag stoppade in nappen och gungade på vaggan, så somnade hon om. Sen vaknade hon vid 02 igen och ville ha mer mat, men då blev hon kvar i sängen för jag somnade. Vi tänkte att vi kanske skulle skippa vaggan och prova direkt med spjälsäng för att slippa ett moment, men det är nog endå en bra övergång med vaggan som man kan gunga på, eftersom hon är van att bli gungad till sömns i vagnen. Men vi ska ju iaf köpa spjälsäng, om ett tag.

Nu lär jag börja fundera över vad man ska ha med för packning..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0