Tisdag

Igår var jag och Alva till Sandviken. Jag skulle titta på nåt att köpa åt Alma och Matilda. Blev väldigt nöjd med det jag köpte. Hoppas att dom oxå blir det!
Lunchade med pappa på Östens Pärla gjorde vi och sen fikade vi med Tina och Max på Selmas.
Efter det bar det hemåt igen. När älsklingen kom hem tog vi det bara lugnt. Vi vilade alla tre i soffan en stund och sen var det hux flux kväller igen.
Tänkte att vi skulle försöka att få Alva att sova lite tidigare igår. Hon är ju en liten nattuggla gumman och brukar aldrig somna före 23, vilket vi tycker är lite sent. Så vid 21 tog vi en dusch alla tre. K höll Alva och jag tvättade henne. Det gick rätt så bra. Men jag önskar att vi hade ett badkar. När vi var klar gav K henne tillägg i soffan. Hon såg ut som att hon skulle somna i hans famn när hon åt, men det gjorde hon inte. Så jag lade mig med henne i sängen så hon fick tutta sig till sömns. Strax efter 22 somnade hon, så jag lade henne i vaggan. Där sov hon ca 1 timme innan hon vaknade till igen. Då värme jag lite mer tillägg och gav henne i vaggan. Och faktiskt så somnade hon med flaskan i munnen. Så jag bytte ut den mot nappen och det gick bra. Sen sov hon till 03. Då gick jag upp och värme tillägg igen. Men hon ville inte riktigt somna om. Så jag tog upp henne så hon fick tutta lite. Hon somnade vid bröstet, men när jag skulle lägga henne i vaggan igen så vaknade hon och ville inte soman om. Så då fick hon ligga kvar i sängen, för jag var så himla trött och hade varit vaken nästan 1 timme. Hon somnade om nästan på en gång i sängen så det var iaf skönt. Sen vaknade jag 06.30 av att K hade klivit upp. Jag vaknade inte ens när hans klocka ringde. Lite trött kanske?? Då sov Alva fortfarande. Gav henne mat vid 07och sen sov vi till 09.

Idag har vi haft Hanna och Svea här på besök. Trevligt trevligt! Vi åt matjesill och potatis till lunch. Gott gott! Vi fick äta i lugn och ro för både Alva och Svea sov mellan 13-15.30. Dom åkte hemåt vid 17. Det var meningen att vi skulle spela tennis när K kom hem. Men Mackan och Karro hade bangat. Så det var K, Johan och Per som skulle spela. Och jag fick inte vara med!! Schyssta klubben! :/ Så jag och Alva tog en prommis med syrran och Sammi i stället.

Imorgon blir det en heldag i Gävle för mig och Alva. Först besök hos Maria för att få träffa Alma för första gången. Efter det ska vi hälsa på Stina och Matilda. Och sen är det meningen att jag och Sandra ska gå på bio och se Sex and the city. Så jag hoppas verkligen att Sandra mår bättre imorgon.

Nu ska jag greja lite här innan det är kväller!
Tjing!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0