Växer så det knakar

Ja i dag var det dags för Alvas andra spruta, 5 månaderssprutan. Vi fick även väga och mäta henne och gissa om jag och K blev paff när vågen visade hela 7780 gram och hon hade blivit 66,2 cm lång. Så på nästan 7 veckor har hon gått upp 1,6 kg och växt nästan 5 cm. Hon har hela tiden legat precis på kurvan, men idag låg den en bit över. Inte undra på att alla tycker att hon har blivit så storl, våran gobit.

När vi hade varit på BVC så åkte vi till Rusta och köpte en golvfläkt till sovrummet. Vi har ca 27-28 grader där på kvällarna när vi ska lägga oss. Alldeles för varmt när man ska sova. Sen åkte vi till Trävaru och lånade hem ett tapetbord. Det var väl meningen att vi skulle börja lite smått med vardagsrummet idag, men eftersom det var så fint väder så ville jag passa på att ligga ute i solen och K var i väg och spelade tenneis på eftermiddagen. Men i morgon ska vi börja, (är det tänkt).

Mamma kom hit och fikade när K var och spelade tennis. Hon var med när Alva skulle äta mat för hon ville se henns härliga miner. Men i dag gick det faktiskt mycket bättre med morotspurén. Men hon ville inte ha så mycket. Då provade jag med päronpurén igen, men den ville hon inte ha. Så jag gjorde i ordning banangröt med 3 matskedar päronpuré i, (man får inte vara dum) och det smaskade hon i sig alltihop av. Såg att hon blev trött när hon åt. Så K bytte blöja på henne när hon hade ätit färdigt och lade henne i sin säng. Men då blev hon pigg. Men vi la ner ett par leksaker så fick hon ligga där. Och hon var så nöjd där så. Sen började hon gnälla lite så då fick hon lite tillägg, blev trött men piggnade till fort igen. Så jag gick därifrån, men efter en stund blev det tyst där inne och när jag gick och kollade så hade hon somnat. Nästan tvärs över sängen låg hon med fötterna upp mot spjälorna. Go unge. Vi vände tillbaka henne och la över henne lite täcke. Så nu sover hon så sött där så. Hon är ju jätte duktig som kan somna alldeles själv utan att vara det minsta ledsen.

Nätterna sover hon fortfarande bra..peppar peppar.. I går somnade hon vid 22.45, lite senare än vanligt för hon har börjat somna vid 21-22 tiden. Men hon somnade i bilen på väg hem från stugan, så då var hon pigg när vi kom hem. Sen vaknade hon till vid 02, 06 och 09 och ville ha mat. Skulle vi bara få i henne lite mer än ca 120 ml när hon vill ha mat så skulle hon säkert sova fler timmar i sträck. Men vi är iaf väldigt nöjda med hennes sömn.

Nu ska jag mysa med min älskling!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja så hon har växt sötnöten!! Du ska se att hon snart slukar all mat som kommer i hennes väg. ;-)

2008-07-29 @ 21:54:16
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0