Ny säng

I fredags blev det en heldag för mig och Alva hos syrran. Vädret var ju toppen! Så det blev en hel del sol och bad. Alva badade två gånger hon med. Sen badade jag och hon tillsammans för första gången i syrrans badkar. Det var så mysigt.  Sen blev jag bjuden på tacopaj och kycklingpaj. Kenneth kom han också när han hade jobbat färdigt. Nu har han semester! I hela 6 veckor får vi ha honom hemma. Det känns underbart!
Vi åkte iaf hem när vi hade ätit. Gav Alva gröt när vi kom hem och det var så uppskattat.

I går var vi till IKEA. Vi fick lite bråttom att köpa en ny säng till Alva för Kenneths föräldrar kommer hit i morgon för att hämta vaggan. Så vi köpte spjälsäng, madrass, täcke, kudde, underlakan och påslakanset. Vi köpte även en barnstol med bricka. Så i går när Alva fick sin gröt så satt hon i sin stol. Det gick jätte bra.
Vi var bara hemma på kvällen. Gjorde lite god mat och kollade på film.
Alva sov mellan 19.30 och 22.30 i soffan och var bara vaken korta stunder där i mellan för att äta. Vid 22.45 lade vi henne i spjälsängen och hon sov enda till 04.30 då hon vaknade till och ville ha mat. Så jag värmde och gav henne flaskan. Hon somnade om och sov till 06.30. Då fick hon lite mer tillägg och sen sov hon till 08. Då tog jag upp henne till sängen så hon fick tutta. Hon somnade om igen efter att hon hade ätit och vaknade för inte alls så längesen. Lilla sömntutan. Fast jag är jätte glad att hon inte vaknar vid 6-7 på morgonen. Hon verkar iaf sova bra i spjälsängen, så det är ju bra.

I dag vet jag inte vad vi ska hitta på. Tror att det blir lugnt. Inte är det nåt bra väder heller. Får väl se vad dagen har att erbjuda...

Kommentarer
Postat av: Sophy

Heej! Åå då ska jag verkligen testa de..jag håller på att bli galen nu...har halsbränna 24/7 och Gavisconen som jag äter fungerar i typ en halvtimme timme...

Annars mår jag bara bra..förutom att sömnen fungerar sådär..men de e väl bara vänja sig..haha!! Idag är det två veckor kvar till Bf..20:e har vi..så de är inte alls långt kvar nu..



Va duktig hon är er lilla tjej som sover sådär bra i sängen första gången!!



Ha de så bra! kramkram

2008-07-06 @ 14:11:39
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack! =) Jaa den är verkligen lättkörd och smidig, så ja hoppas vi är lika nöjda med den efter att vi börjat kört den ordentligt som vi e nu..=)

Jaa, jag hade bikarbonat hemma, så ja har minsann provat! Fungerade ju riktigt bra! Bättre än gaviscon ialla fall...hur ofta kan man ta de av de då, vet du?

Näe nu är det inte ens två veckor kvar..jaa då kanske den kommer på din födelsedag! Jag håller tummarna för att den kommer lite tidigare än den 20:e ialla fall..=)

Ha de så fint! kramkram

2008-07-07 @ 18:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0