Härlig dag

Ja i dag har jag haft en underbar dag i denna härliga värme. Sov iof länge, enda till 11.15. Den det gjorde även mina två älsklingar. Alva somnade 20.20 igår, vaknade till vid 01, 05 och 8.30 och ville ha mat, men sen sov även hon till nästan 11.30. Det måste vara värmen som gör henne så trött och kanske hemresan från Boden oxå.
Jisses vad varmt det har varit i dag. Jag har faktiskt fått sitta en hel del i min solstol vilket jag verkligen tycker om att göra. Men hett har det varit så jag har svalkat mig i våran vattenspridare. :) Men sen blåste vi upp Alvas lilla pool, så då passade jag på att bada med henne i den. Jag fick faktiskt plats i den.. Haha..Hon tyckte det var jätte skönt och hon lekte med sina platsdjur i vattnet. Hon är ju bara för söt våran älskling. Älskar henne oändligt mycket.
Mamma kom hit en sväng och fikade på dan. Hon hade inte träffat Alva på åtta dagar, så det var abstinens på hög nivå.

Idag fick Alva gröt till fruktost i stället för kvällsmat. Till kvällsmat skulle hon få majspur´e. Hon åt ju lite av den igår, men idag ville hon verkligen inte ha. Usch vad hon tyckte det var äckligt..Provade då med lite päronpuré i stället. Det fick hon kväljningar av, men efter några försök så svalde hon, men hon verkade inte tycka att det var allt för gott. Så sen fick hon banangröt iaf. Men i morgon ska vi prova med majspur´en igen. Det gäller väl för henne att vänja sig.
Vid 21 tiden började hon smågnälla när hon låg i soffan, så jag började att fixa tillägg åt henne. Men när jag kom med flaskan så hade hon somnat lilltufflan. Så K lade henne i sin säng. Efter knappt en timme vaknade hon till och ville ha mat, men sen dess har hon sovit.
Nu är det dags för oss oxå att göra kväller här. Klockan är mycket!!!

God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0