Grillning

Vilket superväder det har varit idag också. Heeelt underbart! Jag mår så bra när det är så här! I dag har jag solat ute i min solstol. Me like ;). Har även badat med lillan i hennes lilla pool. Skönt att få svalka av sig.
På eftermiddagen åkte vi till pappa och Gunilla i stugan och hälsade på. Där blev vi bjudna på grillat kött med goda tillbehör. Vi hade det riktigt trevligt!
I dag prövade vi att ge Alva morotspuré. Hon grimaserade riktigt illa. Men svalde iaf. Fast det var inte mycket hon ville ha. Så hon fick även banangröt. Men i morgon ska vi prova igen.

I morgon är det dags för Alva att få 5 månaderssprutan. Egentligen skulle hon träffa doktorn också, men eftersom vi var tvungen att ändra tiden från i onsdags tills i morgon, så hade inte doktorn tid img. Så det får bli en annan dag. Det ska verkligen bli spännande att se hur mycket hon har växt på längd och bredd. Vi har ju inte varit till BVC sen 16/6. Det är många veckor sen det. Jag skulle tro att hon väger omkring 7500 g och är 67 cm. Sist vi vägde henne så hade hon inte börjat få tillägg, och sen dess har hon verkligen mullat till sig.

När vi har varit där så ska vi åka till Trävaru och låna tapetbord. Hoppas verkligen att dom har nått hemma. Sen tänkte vi faktiskt börja tapetsera när vi kommer hem.

Nu måste jag gå och kolla hur det går för älsklingen. Han sa att han skulle raka av sig håret och jag hör att trimmern är i gång..


Världens sötaste badbrud ;)

         
Mamma gillar också att bada :)

Kommentarer
Postat av: Tina H

Vad fina ni är gumman! Och vad härligt det ser ut i badet :) puss å kram

2008-07-29 @ 19:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0