Första gröten

I går kväll var det dags för Alvas första smakpotion av banangröt. Hör och häpna, men det var verkligen en hit. :) Hon smaskade på och verkade tycka att det var riktigt gott. K filmade det historiska ögonblicket ;) och tog även några kort. Så bildbevis kommer!

I dag har vi haft besök av Maria och Alma. Vi åt lunch och fikade ute på altanen i det underbara vädret. Vi hann även sitta en liten stund i solen. Lovely! När dom åkte vid 16 tiden så gick jag och Alva ner till syrran och tog ett dopp i poolen. Alva verkade gilla det. Hon var såå söt när vi var i vattnet. Hon såg lite förvånad ut gobiten och tittade med stora ögon ner i vattnet och på den blåa  poolduken.
Så om det blir lika bra väder i morgon som det sägs, så ska vi dit då också och bada och sola. Fast Alva ska ju såklart inte sola. !!!
Syrran skulle i väg vid 18 så då gick vi förbi mamma en sväng på vägen hem eftersom K iaf inte var/är hemma. Där fick jag hårdmacka med böckling. Det var år och dar sen jag åt det, men det var gott.
Sen gick vi hem och duschade. Var ju tvungen att duscha bort klor och solkräm från både mig och Alva. Eftersom vi inte har nåt badkar så lade jag Alva på hennes uppblåsbara skötbädd i duschen och det gick faktiskt jätte bra.
När vi var klara så var det dags för dagens smakpotion. Men tyvärr så var hon jätte trött när hon skulle äta så hon var så ledsen. Men hon mumsade iaf på lite innan hon blev allt för ledsen.
Så nu ligger hon här brevid och sover i soffan. Det är inte så bra att hon sover nu, för risken är stor att hon blir vaken jätte sent då. Men hon får sova tills hon vaknar, så försöker jag söva om henne med mat när hon vaknar.

Nu ska jag kolla om det finns nåt att se på tv:n...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0