En flicka till

I dag kom Alvas kusin till världen. Det blev en flicka för Maria och Tomas med! Jag trodde stenhårt på en kille, men jag hade fel! Allt verkar ha gått bra iaf, men vi vet ingen vikt eller så än!

Idag skulle jag och Alva ha en heldag hos syrran med sol och bad. Men så vaknar man till regn!! Enligt vädret igår skulle det bli jätte fint väder idag. Yeah right! Så då åkte vi till Köpis i stället. Var först in på IKEA där jag köpte fler handdukar till skötbordet, små "kräkhanddukar", haklappar och två lampskärmar. På Köpis blev det inget speciellt köpt.

Nu håller K på att sätta upp den nya markisväven som vi fick av Håkan igår. Han var även här och satte upp en markis utanför vårt sovrumsfönster igår. Så nu slipper vi nog ha det så himla varmt där inne.

Jag och mamma har haft två bakdagar här hemma. I förrgår bakade vi kanelbullar och igår blev det kubb och tre sorters kakor. Så nu har jag frysen full. Kan jag skryta med hembakt när jag fyller. ;) Bara 2 veckor kvar i morgon. Usch vad tiden går fort. När ska sommaren börja då??

Alva är fortfarande duktig på att sova i vaggan. Fast igår blev det väldigt sent för henne. Hon somnade först i pappas famn efter att han hade gett henne flaskan. Så han lade henne i vaggan. Men efter 25 minuter var hon vaken igen. Sen ville inte hon somna förren 00.30. Sen vaknade hon och fick tillägg första gången 04.30 och sen sov hon enda till 07.30 där. Så länge har hon aldrig sovit där förrut.
I lördags var även första gången hon visade att hon ville vända på sig. Men först var det nog inte meningen, för hon låg på skötbordet och sträckte sig efter sina kläder som låg snett ovanför henne. Men nu gör hon det även när hon ligger på täcket vid sitt babygym. Men hon kommer inte runt helt. Armen som hon ligger på kommer hon inte över än, men det är väl bara en tidsfråga.
När vi var i Valbo idag så satt hon för första gången i en barnstol. Det gick ganska bra, hon lutade lite åt sidan efter en stund.

Nu luktar det bajs här så jag måste gå och kolla blöjan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0