Boden

Ja nu är vi uppe i Boden. Kom hit i går vid 13.30. Vi gick upp 02.30 i går morse. Skulle åka vid 03, men bältet på höger sida i bak hade fastnat och när K fällde ner sätet och skulle kolla så rullade bältet ihop sig mer och det gick inte att fälla upp sätet. Så efter att K hade hållt på ca 1 timme och skruvat och grejat så var det bara att inse att vi skulle få åka med sätet nerfällt. Men det gick det också. Jag satt bakom förarsätet så det gick bra. Vi kom iväg vid 04. Vi ville åka tidigt för att Alva lättare skulle kunna sova.
Jag fick sova ca 1,5 timmar på natten. Somnade vid 22.50, vaknar 23 av att Keckes mobil ringer. Blev livrädd. Jag hatar att bli väckt av telefonen när jag har somnat, brukar få värsta hjärtklappningen. Det var iaf hans pappa som berättade att K´s mamma hade varit på akuten och fått veta att hon har en allvarlig ögoninflamation som smittar. (Vi skulle egentligen ha åkt till Lycksele i går och varit där tills i morgon och åkt till Boden då). Så då blev det till att fundera över hur vi skulle göra. Vänta nån dag med att åka eller åka direkt till Boden. Eftersom vi hade packat allt och var inställda på att åka så bestämde vi att vi skulle åka direkt till Boden. Men det tog öven 1 timme att somna om. Så jag somnad strax efter 00. Vid 01 vaknade Alva till och ville ha mat (hon hade då sovit från 21). Tog upp henne till sängen så hon fick tutta. 02 ringde klockan och 02.30 klev vi upp. Men jag var inte nåt trött när vi gick upp. Det var för tidigt att gå upp för att vara trött.
K började köra och körde enda till Ö-vik. Där fick faktiskt jag ta över. Kors i taket, första gången jag fick köra på långresa. Jag hade iaf hunnit sova lite i bilen så jag kände mig pigg. Sen körde jag hela vägen till Boden.
När vi kom till Trångfors tog vi in all packning och sen åkte vi och käkade pizza. Kristoffer följde oxå med. Efter det åkte vi och hälsade på Etienne, Lollo och barnen. Blev där i flera timmar. Så när vi kom "hem" igen så gav vi Alva  gröt och sen blev det sängen.
Alva somnade vid 23 och sov till ca 08 i morse i sin resesäng.

Fyllde ju år i torsdags och jag hade verkligen en toppenfödelsedag!
Fick jätte mycket fina presenter, fast jag bara fyllde ojämt.
Jag fick: Soda Streamer och parfym av mina två älsklingar, pengar, presentkort, sjal + armband + ring, markis, blommor och en korg med massa gott i.  Även Alva fick presenter. En klänning, en pyjamas och 2-pack strumpor.
När pappa och Gunilla kom så hade de med sig våra tapeter till vardagsrummet som vi hade beställt dan innan. Så det blir till att fixa med det när vi kommer hem nästa vecka.

I fredags på eftermiddagen när vi höll på att packa, så låg Alva på sitt täcke vid sitt babygym. När jag ska kolla till henne så har hon vänt sig helt och ligger på mage. Hon har varit nära många gånger förr, men har inte kommit över ena armen, men det hade hon lyckats med igår. Jag vände tillbaka henne på rygg, men nästa gång jag kom dit så låg hon på mage igen. Så nu gäller det verkligen att hålla koll på henne.

Nu ska vi ta och fixa lite frulle här. Sen ska vi hälsa på Kenneths mormor, morfar och morbror är det tänkt!

Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0