Helgen

Ja så var ännu en helg snart slut. Varför går tiden så fort? Och speciellt helgerna!
I fredags var jag och mamma till Sandviken. Hon ville köpa lite grejer till Bebben. Så först var vi in på Jysk där hon köpte två par påslakansett och jättesött tyg som hon ska sy av till Bebben. Jag köpte två underlakan i frot´e med plastad undersida. På Klädjätten köpte hon en söt liten pyjamas. Sen var vi en sväng på Dollar och Rusta men köpte inget speciellt där. Vi skulle ha varit in på Lindex, men klockan blev så pass mycket att vi skippade det. Vi tänkte ta det nästa vecka i stället.

När jag kom hem så satte jag mig vid symaskinen och sydde löpare till köksbordet. Men jag hann inte klart innan ryggen började strejka. Så då var det bara till att lägga sig i soffan och vila.
På kvällen tog vi det bara lugnt, åt tacogratäng och kollade på Let´s dance.

Igår lördag var jag, Kenneth och syrran till Ikea. Där köpte vi ett skrivbord till datarummet/kontoret, en byrå till Bebbens rum och ett litet bord till vardagsrummet. Sen följde jag med syrran till Gävle och där var vi in på Barnens hus och hon köpte massa grejer till Bebben. Vagnstäcke + kudde, Muminpåslakansett, Mumin vagnleksak, skötväska till vagnen, nappflaska och en badtermometer. Så det blev en hel del! :)

På kvällen kollade vi på film och mös i soffan. Älsklingen har blivit hängig han stackarn.
Men vid 23 tiden fick han för sig att han skulle montera ihop skrivbordet. Så det gjorde han. Och så flyttade vi in möbleran från datarummet till gästrummet. Vi kom väl i säng vid 01 tiden.

Idag har vi bara varit hemma. Vi skulle ha fått besök, men eftersom K är så krasslig så sköt vi upp det.
Vi har bara pysslat lite hemma idag i stället.

Nu är det snart dags för lite mat och sen blir det väl lite tv antar jag.

Idag är det 29 dagar kvar till beräknad BF. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0