Lider

Gud vad jag lider med mitt barn nu. Hon har fått öroninflammation. :( Jag tycker så fruktansvärt synd om henne. Det gör så ont i mitt mammahjärta att se henne lida så här.
Det började i förrgår, när vi trodde att hon hade ont i magen. Jo men tjena att det var magen. Det var ju örat. Det var därför hon somnade när vi hade henne i famnen och hon vaknade och blev ledsen när vi skulle lägga ner henne.
Natten till igår sov hon från ca 19.30 till 08.30 utan att vakna en enda gång. Men igår när jag jobbade så var hon superledsen, sådär så att hon grinar så hon nästan tappar andan. Hon hade 39 graders feber igår på dan. Så vi trodde att hon blev ledsen för att hon hade feber och var snorig och att hon jagade upp sig för det.
K åkte iaf hem tidigare från jobbet eftersom jag inte kunde lämna kiosken.
Hon somnade vid 19.30 och sov till 23. Men sen vaknade hon och var lite ledsen. Vi tog inne henne till oss så hon fick sova mellan oss. Men hon sov bara drygt en timme innan hon vaknade igen och var ledsen. Sen blev det bara värre och värre. Så vid 02.30 väckte jag K så han fick hålla henne medans jag ringde BVC Jouren. Jag berättade läget och hon sa att vi skulle trycka försiktigt vid båda öronen. När K tryckte vid det högra blev hon jätteledsen. Så då förstod vi att det var örat hon hade ont i. Gissa om jag blev nåt ledsen då när jag förstod att det var öronvärk hon hade haft i två dagar. Kände mig som världens sämsta mamma och fick inte stopp på tårarna. Sköterskan sa iaf att det enda vi kunde göra var att ge henne Alvedon och näsdroppar och se till att hon höll sig i sittande ställning.
Så ett tag satt jag i sängen med henne mot bröstet. Men sen lade jag henne mot min ena kudde. Det blev inte riktigt sittande ställning. Men hon lyckades iaf somna till slut och sov ett par timmar.
Vid 07.30 ringde jag Hälsocentralen och fick en tid 09.30. När vi kom dit så kunde läkaren konstatera att hon hade fått öroninflammation. :( Så hon fick penicillin.
Gav henne när vi kom hem, men det var verkligen ingen hit, så det var väldigt svårt att få i henne den.

Mamma kom hit på eftermiddagen och då somnade Alva i hennes famn och sov där i drygt en timme. Sen har hon verkat ganska pigg och glad. Men nu när K håller på och försöker natta henne så hör jag att hon är lite ledsen. Om det beror på örat eller att hon bara är trött återstår att se.
Jag hoppas hoppas hoppas att hon kan få somna och sova bra i natt.

Stackars min lilla skatt..

Kommentarer
Postat av: Cicci Liljedahl

Öroninflammatin är inte roligt :( Algot har haft x antal..Bara o hoppas att hon inte är ett sk "öronbarn". Algot har alltid varit så tålig så ett par gånger när vi kommit in har det redan värkt hål på trumhinnan.



Peppar peppar så har han klarat sig rätt bra nu..



Hoppas hon inte har så ont längre!



Kram!

2008-12-09 @ 23:16:29
URL: http://mobilblogg.nu/cesilia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0