Julen

Det sa bara svisch så var julen över. Men vi har haft det och har fortfarande det jättemysigt.

Julafton började här hemma vid 08 tiden när Alvis vaknade. Vi mös alla tre i sängen en stund innan vi gick upp och åt frukost. Efter det var det dusch och göra sig i ordning som gällde.
11.45 kom mamma hit och hjälpte mig att förberda lite med maten. Vid 13 kom syrran och Håkan och pappa och Gunilla. Vi dukade fram all mat och drack lite glögg och åt hemmagjorda pepparkakor med ädelost och fraichedipp.
Stax efter 13.30 satte vi oss till bors och åt en massa god julmat. Alvis fick lite potatis och kalvsylta. Men det var visst ingen höjdare. Och det kan jag förstå, för det tycker jag heller inte om.
15.00 var det ju såklart dags för Kalle. Alva såg en liten stund innan hon somnade i mosters famn.
Efter Kalle åt vi den varma maten som vi inte hann med före.
När vi hade ätit färdigt så kom tomten. Alva tittade lite förvånat på honom när han kom in genom dörren. Men när han gick fram till henne och hon märkte att det var morfar så flinade hon. :)
Alva fick 28 paket om jag inte räknade fel. Bortskämd eller vad?? Och då hade jag och K bara köpt 2 åt henne. Hon fick bl.a. en massa fina kläder, påslakansett, lekmatta, tv som man skruvar upp, sångbok med skiva, lekklossar i hink, en flygande kossa, badgroda, hund som kan skälla och gå, väska och mer där till. Det var jättefina saker allihopa.
När tomten var klar så åt vissa av oss lutfisk och lite senare så fikade vi. Alva somnade vid 19. Moster nattade henne mendas vi andra tittade på Karl Bertils Jul.
Senare så spelade vi ett spel som jag och K fick i julklapp av pappa och Gunilla. Absolut överens, har jag för mig att det hette. Riktigt roligt var det faktiskt!
Strax före 00 så tackade pappa och Gunilla för sig och inte långt efter det så sa de andra tack och hej.

Sammanfattningsvis så hade vi en riktigt trevlig och mysig julafton.

juldagen tog vi det lugnt. Vi var bara hem till mamma och Stig på middag.

I går på annadagen så jobbade jag i kiosken 11-15. Efter det åkte jag och Alva till pappa och Gunilla på julmiddag. K mådde inget bra, så han stannade hemma.
Jag och pappa var upp till Pärs grav och tände ljus. I går var det 4 år sedan han gick bort. Det är alltid lika jobbigt och overkligt när man står där vid gravstenen. Det blir nästan som ett slag i ansiktet varje gång. Vi träffade Pärs mamma där och det fick mig att inte bryta ihop när vi stod där.
Men sen när jag kom hem och läste Karins blogg så brast allt när hon hade lagt ut en bild på honom och hans favoritlåt.
Fan, saknade är fortfarande så jävla stor. Det slutar aldrig göra ont.
Jag älskar dig och saknar dig så mycket brorsan...


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad skönt att julen varit så bra för er!

Skänker en kram för saknaden av din bror. Kram!!!

2008-12-28 @ 08:35:46
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0