1:a december

Ja nu är vi inne i julmånaden, mysigaste månaden på året tycker jag!

Tänkte att jag skulle uppdatera lite vad jag har haft för mig de senaste dagarna så att jag kommer ihåg det.
I torsdags var jag till frissan på förmiddagen. Det var verkligen på tiden. Skönt att få bort de slitna topparna och utväxten.
På eftermiddagen var jag på kiosken och hjälpte syrran lite grann.

I fredags var jag och Alva först en sväng till Viken med syrran. Sen handlade vi och efter det hjälpte mamma mig med smörgåstårtorna. Sen hade vi kalas här hemma för älskligen min som fyllde 32 år! Det var pappa, mamma, Stig, Marcus, Carro, Anna, Anders och Tilda, syrran och Håkan som var här. Det var tevligt! :)

I lördags så var det öppningsdags för syrran på kiosken. Så jag var där och hjälpte till mellan 07.30-15. Det kom faktiskt en hel del folk. Och faktiskt gick det fort att lära sig kassorna. Så allt gick bra.
På kvällen var vi bara hemma. Jag var såå trött. Vi hade hyrt Narnia, men jag somnade på slutet.

I går var jag, K och Alva till Sandviken. Jag släppte av dom hos pappa medans jag var på barnklädparty hos Tina. Jag beställde en jättefin tunika/klänning som jag hade kollat ut.
Sen åkte jag och hämtade upp K, Alva och pappa och så åkte vi ner på stan och gick en sväng på julskyltningen. Det var inte så mycket att se där. Så det var ganska fort gjort. Efter det åkte vi upp till Järbo. Handlade lite på ICA och var in på kiosken en sväng. Sen var vi hem till oss och adventsfikade. Mamma och Stig kom oxå. Vi hade det riktigt mysigt.

I dag fick jag sovmorgon, enda till 09.10. Då hörde jag att Alva lät, men när jag kom in på hennes rum så sov hon. Och hon vaknade inte förren 10.15. Det hör ju inte till vanligheten, men det har väl med att göra att hon inte är nåt pigg nu. Hon är jättesnorig. Och när hon är det så sover hon inget bra. Tycker så synd om henne. Mammas lilla hjärta!
När vi hade gjort dag kom mamma hit och var med Alva en stund medans jag var upp på kiosken en sväng och hjälpte syrran med en grej. Sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Har tagit hand om en snorig liten bebis.

Nu hör jag att lillgumman låter så jag ska kolla till henne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0