2:a advent

Söndag igen och redan 2:a advent.

Jag och Alva är själva i dag. Älsklingen är på Sandvik och jobbar. Men han var ledig i torsdags och fredags. Så då fick vi tid tillsammas. Det var så skönt att få ha honom hemma på en vardag.

I dag sov Alvis enda till 12.20. Men hon hade en jobbig natt, så hon var väl helt slut. Vid midnatt fick hon ont i magen och var jätteledsen. Så i över två timmar grät hon och var nästan hysterisk. Vid 02.30 somnade hon iaf efter att K hade gått och burit och tröstat henne. Hon somnade över hans axel. Sen hörde jag henne gråta till några gånger, men det var mest i sömnen. Jag vaknade 10.15. Det var verkligen skönt att få sova ut efter att ha varit vaken till 02.30.
Det är tur att det är sällan hon får sådär ont. Man tycker ju så synd om henne så man vet inte vart man ska ta vägen.
I dag har vi bara hunnit vara till affären en sväng. När vi kom hem blev Snuttan trött igen och ville sova. Så det gör hon nu.

I går jobbade jag på kiosken mellan 11-15. Efter det åkte jag, K och Alva till pappa och Gunilla och hälsade på. Vi hade inte träffat Gunilla sen innan hon åkte till Teneriffa. Vi fick fika där och så fick vi se lite bilder som hon hade tagit.
På kvällen var vi bara hemme. Åt en mysig middag och tittade på tv.
 
I fredags var vi till Valbo. Var in på Ikea och köpte bl.a. låsspärrar till lådor och skåp. För nu har vi ju en liten som tycker att det är jättekul att dra ut lådorna längst ner och ta ur det hon kommer åt. ;) Vi var även in på Köpis där K köpte lite nya kläder.
På kvällen var det ju såklart mys till Idol. :)

I onsdags och torsdags var vi bara hemma för jag var sjuk. Jag var riktigt dålig i onsdags med feber och ont i kroppen.

Så det är väl vad jag har haft för mig de senaste dagarna..
Nu ska jag gå och kolla till Lillälsklingen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0