Rensning

Nu har vi haft två dagar då vi bara har varit hemma. Verkligen jätte skönt efter allt farande och flängande.
Har faktiskt hunnit få en hel del gjort här hemma. Saker som jag har tänkt göra länge, men som inte har blivit av.
I går rensade jag i skåpet med påslakan och handdukar. Blev en hel del som skulle kasseras. Sen blev det städning i städskåpet i tvättstugan. Flyttade om hyllarna och städade där.
I dag har jag rensat bland Alvas kläder. Tog bort alla sommarkläder och allt i stl 62. Sen flyttade jag alla hennes kläder från badrummet till hennes rum och la alla skötbords-handdukar i byrån i badrummet. Så nu känns det skönt att det är gjort. Älsklingen har satt upp hyllorna ovanför soffan i vardagsrummet och satt upp en tavla, mätsticka och ny taklampa på Alvas rum. Nu är Alvas rum helt klart, för tillfället. Ska köpa ny byrå, klädskåp och en hylla dit, men det får dröja ett tag det.

Alva har väl inte gjort några jätte framsteg med maten. I förrgår fick hon smaka på Grönsaker med kyckling, men stackarn kväljde så att hon kräktes. Stackars liten. Så det ska hon inte få nåt mer. I går och i dag har hon fått smaka Potatis med lax. Hon tycker inte att det är speciellt gott, men har iaf svalt. Men banan åt hon i går och det tycker hon om nu. Åt ca 1/4 av en banan. Och Banan/mangopuré har hon börjat gilla och även Blåbärspuré går i. I dag provade jag även att ge henne lite rivet äpple. Hon grimaserade lite och rös, men svalde. Så så illa var det nog inte. Men jag tror hon behöver smaka flera gånger och få vänja sig innan hon tycker om det hon får.
Sömnen går det fortfarade jätte bra med. Hon somnar vid 20 tiden på kvällen och brukar vakna en gång vid ca 02-03 och sen vid ca 07-08. Sen kan hon sova till ca 10.
Hon sover oftast bara två gånger på dagen. Det brukar bli vid 14 och sen vid 17. Oftast sover hon ca 40 minuter per gång. Så nu har vi riktigt bra rutiner med sömn och mat och det känns toppen. Hoppas att det håller i sig. 
Lägger vi henne på rygg på hennes täcke vid babygymmet så vänder hon sig på magen direkt. Men att vända tillbaka går inte lika bra. Så hon brukar ligga på mage en stund och sen säger hon till när hon vill tillbaka till ryggläge. Sötkorven!
Hon är väldens snällaste och goaste bebis. Älskar henne mer än det finns ord för.

Nu är det dags för mig och älsklingen att göra kväller här. Måste upp i bra tid img. K ska spela tennis med Anders i Gävle kl: 13.00 och innan dess ska vi in i Viken och snacka tv med Ante och köpa tennisbollar på köpis.

Sov gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0