Regn och rusk

Vilket väder det har varit i dag. Spöregn hela dagen. Tröök..
När vi hade vaknat bestämde vi att vi skulle åka till Valbo en sväng. Stig fyller år i morgon och syrran på fredag, så vi tänkte att vi skulle köpa nån present. Vi var ju inte ensamma i Valbo om man säger så. Men det var ju väntat, dåligt väder=Köpis. Köpte champagneglas till syrran och jag köpte faktiskt en skinnjacka till mig själv. Jag har velat ha en sån jätte länge och eftersom jag inte har nån höst/vårjacka så slog jag till.
När vi kom hem åkte jag och Alva ner till syrran, för K och Håkan skulle på fotboll. Fick mat och fika hos henne.

Vad har hänt mer då?
I torsdags och i fredags höll vi (läs Kecke) på med vardagsrummet hela dan. Fast jag hjälpte faktiskt till en del jag med. Det blev väldigt fint med de nya tapeterna. Tyvärr så räckte inte all tapet, så i dag var vi och köpte 2 rullar till. Så i morgon ska vi göra klart det sista runt fönstren.

I fredags på kvällen var Sandra och Patric här och grillade. Det var riktigt trevligt! ;) Sandra hade med sig en flaska rödvin som jag smakade lite av. Men rödvin behöver man visst inte mycket av för att känna av. Så på lördagmorgon var jag inte pigg när Alva vaknade 8.30. Men K var snäll och gick upp med henne. Jag somnade om och vaknade 11.55!! Men inte var jag nå piggare för det. Men jag gick iaf upp. Vi skulle ju på fest 5 timmar senare, så det var bara att vakna till liv och börja ladda!

Vi lämnade Alva hos syrran vid 14.30, sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning.

Marcus 25års fest var kul. Vi var ca 20 pers. Men senare mot kvällen var det många som droppade av så vi drog in till Sandviken och gick på Livingroom. Inträde 150:- för att få höra Kate Ryan sjunga halva Desenchantee. Sen hade hon sjungit klart. Men det var iaf kul på krogen.

I går var vi sega. Sov länge. Köpte pizza och hämtade hem Alva. Det hade gått jätte bra för henne hos syrran. Hon är så duktig våran lilla kicka. :)

Alva hon bara växer och växer och det händer nya saker nästan varje dag. Hon är heeelt otroligt underbar.
Hon nattade sig själv i sin säng för en stund sen. Hon somnar mellan 20 och 21.30 på kvällarna. Hon vaknar fortfarande ganska ofta och vill ha mat. Men hon somnar om fort när hon har ätit. Maten går det väl inte så bra med. Hon har inte gillat det vi har provat. Men det är väl bara att pröva på. Eller?? Finns det nå bra knep?? Gröten går det hur bra som helst med, men inte burkmaten.
Nu har jag slutat ammat också. Det var inte planerat, men Alva är inte längre intresserad. Sen har väl mjölken minskat mycket eftersom hon får tillägg från kväll till morgon. Så det har ju inte blivit så många amningstillfällen på dagarna. Men nu har jag inte ammat sen i fredags. Jag försökte i sängen i morse, men hon tog bara ett sug sen tog hon bort huvudet. Det känns både och det där. Det är lite skönt på ett sätt, men jag saknar det eftersom det är så mysigt. Men när det är Alvas val så känns det ok. Det hade varit värre om jag hade velat sluta men inte hon. Jag har fått mjölka ur lite grann, men det blir mindre och mindre. Nu har jag inte tömt ur nåt sen 04 i morse. Jag har iaf sluppit mjölkstockning, tack och lov.

Nu ska jag umgås lite med sambo innan det är läggdags!


Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt att hon kan somna själv sådär i sängen. :-)

Med maten så ska ni nog fortsätta som ni gör så ska du se att hon tids nog börjar inse att det inte är så fy skam med mat ändå. ler

2008-08-06 @ 12:06:19
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0