7 veckor

Tiden bara svischar förbi! Idag blir Alva hela 7 veckor! Och visst märks det att hon har blivit större.
Hon är så med nu och ler stort ofta. Det är såå mysigt! Hon har även börjat "prata" lite, på sitt språk. :)

Igår kväll gjorde jag ett försök att få henne att sova i vaggan. Hon ammade i sängen och när hon så gott som hade somnat så lade jag ner henne. Då vaknade hon såklart och fick stora ögon. Så jag satt en stund brevid och vaggade vaggan och försökte få henne att suga på nappen. Hon vill mest spotta ut den så det gäller att ha handen där. Hon låg i alla fall där en stund och höll nästan på att somna. Men så vaknade hon och blev ledsen och såg ut som att hon ville ha mer mat. Så jag tog upp henne till sängen och gav henne mer mat och hon somnade vid bröstet igen och jag lade ner henne i vaggan igen. Men då blev hon inte glad och jag gav upp. Jag var för trött för att fortsätta. Men ikväll blir det ett nytt försök.
Ett steg på vägen är väl att hon sov i pyjamas för första gången hemma igår (enda gången tidigare var första natten på BB). Tidigare så har hon bara sovit i blöja tätt mot mig. Men igår så sov hon i pyjamas eftersom jag hade tänkt att hon skulle sova i vaggan. Och nu får hon fortsätta sova i den så hon kanske vänjer sig av med att ligga tätt hud mot hud med mig.

Just nu snöar det och har gjort det hela natten. Kul värre! :/ Typiskt aprilväder och såå tråkigt.
Idag ska jag "jobba" på ICA ett tag. Syrran undrade om jag ville hjälpa till för dom har fått 5000 nya prisettiketter som ska sättas upp på hyllorna. Så vid 18 tiden ska jag dit. Ska faktiskt bli kul.
Så får pappa och dotter vara lite ensama. Jag mjölkde ur 1,2 dl i lördags som ligger i frysen. Så blir Alva hungrig så finns det ju mat. Och så är jag ju bara 5 minuter bort om det skulle vara nåt.

Nu ska jag greja lite medans Lillan sover.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad härligt att du får komma ut lite. Jag ska också iväg på egna upptåg idag. Ska på kryddparty hos Malin och just nu ligger 160 ml bröstmjölk i kylskåpet så mat finns det även härhemma åt Max. :-)

2008-04-09 @ 15:29:36
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Mattias

Måtte det gå bra för oss pappor ikväll ;)

2008-04-09 @ 15:42:08
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0