Vecka 25

Bebis: Ditt barn är nu ca 22cm långt mellan huvud och stjärt och väger runt 800g. Det kan ta tag om sina fötter och knyta nävarna. I lungorna bildas allt fler blodkärl och näsborrarna börjar öppnas.

Du: Nu växer magen och blir tyngre. Allt eftersom kan du få ont i ryggen, kramp i benen och känna ett tryck ned mot bäckenbotten. Kramper är vanligt och kommer att vara det även längre fram. Undvik att knipa med tårna. Livmoderns mått är mellan 23 och 26 cm. Som en fotboll!

Att magen växer och att jag blir tyngre märks verkligen. Har börjat fått riktigt ont i ryggen nu. Inte roligt. Kramp har jag inte känt av, men tryck mot bäckenbotten känner jag ganske ofta. Det ser ju faktiskt ut som om jag skulle ha svalt en fotboll! Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0