Glad!!

För en stund sen ringde kvinnan från Försäkringskassan som jag har haft kontakt med. Hon sa att hon har beviljat havandeskapspenning på 50% för mig. Det var så skönt att höra att jag vara nära på att börja gråta i telefonen.

Hon sa att hon hade tagit hänsyn till min onda rygg och att det snart blir jul och att det skulle innebära en hel del stress för mig på jobbet. Så från den 20/12 till 7/2 har jag fått havandeskapspenning.


Igår morse ringde jag till Hälsocentralen och sa att jag ville träffa en läkare och så talade jag om hur läget var.

Rådgiviningssköterskan tyckte att jag skulle sjukskriva mig en vecka först och sen komma dit nästa vecka och då få träffa en läkare. Så från och med idag är jag hemma från jobbet. Så nästa onsdag eller torsdag ska jag dit och träffa en läkare. Och då hoppas jag verkligen att jag får bli sjukskriven tiden fram tills jag går på havandeskapspenning.

Måste ju säga att en stor sten har lossnat från mitt bröst nu när jag vet att jag får vara hemma från 20/12.
Även om det innebär att min ekonomi kommer att bli väldigt dålig. Men jag känner att jag måste tänka på mig själv och barnet i första hand. Så det måste gå på nåt vis..

Och en till glad nyhet är att jag och min älskling till 99% är husägare! :D
På lördag morgon ska vi till banken och skriva på papperna!! Det känns hur bra som helst! Fast det har nog inte lagt sig riktigt! Allt har ju gått så himla fort så vi har liksom inte hunnit smälta det än. Men glada är vi! :)
Så idag ska vi lämna in uppsägningspapperna på lägenheten. Så får vi hoppas att nån vill ha den och kan ta den fort. Det känns ju inte så kul att betala dubbla hyror i flera månader. För förhoppningsvis så får vi flytta in i huset ganska snart..

Nu ska jag vila lite innan Kenneth kommer hem. För sen måste vi åka och handa lite.
Det blir lite kalas här hemma sen eftersom Kenneth fyllde år igår. Men eftersom jag jobbade så sent så blir det kalas idag istället!


Kommentarer
Postat av: emma

va skönt,, va skönt aoch roligt och bra allt kan bli på en dag. Nytt hus Ny bebis och så slipper du må dåligt på jobbet.. Plus att du är gravid och behöver inte hjälpa till och bära,,det som är det tråkigaste med att flytta.

2007-11-30 @ 09:06:01
URL: http://www.fraggelemmas.blogg.se
Postat av: Tina

Vad härligt att du fick igenom halvtid iaf... :D
Förstår att en sten lätta från ditt hjärta!!

2007-11-30 @ 09:13:48
URL: http://tiniwinisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0