Duktig

Klockan 07.20 ringde Kenneths klocka imorse. Han och hans föräldrar skulle åka med 09.03 tåget till Stockholm och gå på Bilsportsmässan. Jag hade bestämt mig sen länge för att inte följa med. Tyckte inte att det var så kul när vi var där sist. Och så ont som jag har i rygg och fötter nu så vill jag inte gå en massa i onödan.
Så jag stannade hemma. Jag gick upp med dom och gjorde frukost och fikade med dom och sen fick de skjuss till stationen. När jag kom hem så bytte jag gardiner i sovrummet. Det blev jätte fint. Himla läckra gardiner har vi där nu! Sen gick jag ner i förrådet och plockade ihop julgardiner till kök, fönsterbelysning m.m. Lyfte väl lite för tungt redan där nere, för jag fick ont i ryggen. Men envis som jag är så strök jag köksgardinerna och satte upp dom och sen satt jag fram den julbelysning vi skulle ha. Det blev mysigt. Fast det är lättare att se sen när det har blivit mörkt och man får tända. Jag tänkte egentligen julstäda på måndag, för idag hade jag velat tagit en tripp på stan. Men det var ingen som kunde följa med och jag tycker inte om att gå på stan själv. Så då blev det pyntning idag istället.

Ska ta och göra mig i ordning snart och äta lite lunch innan jag åka och handla. Ska göra en tacopaj sen (svärfars favorit) ;) Så jag måste handla lite till det.

Det har väl inte hänt så mycket annat. Har jobbat ons, tors och fre. Det ringde en kvinna från Försäkringskassan till jobbet i onsdags angående min ansökan om havandeskapspenning. Hon frågade ut mig och typ allt jag hade skrivit och sen sa hon att de brukar ju inte ge till gravida som jobbar i butik. Det är inte ett tillräckligt tugnt jobb.
Och det är ju lätt för henne att säga!!! Har man j*vligt ont så är det jobbigt nog att bara stå en hel dag.
Hon sa att hon skulle kolla lite med sin kollega utifall jag kanske, men bara kanske kunde få halv havandeskapspenning. Hon skulle återkomma ca en timme senare.. Gissa om jag hade ont i magen den timmen!!? När hon ringde igen så sa hon att hon ville ha min journal från barnmorskan. Så hon skulle kolla på den och sen återkomma till mig. Så jag ringde till min barnmorska på torsdag morgon och sa som det var. Så hon skulle skicka den till Fk på en gång. Så nu är det bara att vänta på domen. Men jag tror inte att jag kommer att få.
Men jag vet att jag kommer att bli knäckt iaf om jag inte får. Att få gå hem åtminstonde 30 dar innan bf och få pengar vore ju verkligen en hjälp. Men som det känns nu så kommer jag inte att kunna jobba ens till 18/1. Så just nu mår jag inte så bra. Känns som att man är i ett jäkligt taskigt läge. Vara på jobbet och inte klara av att sköta mitt jobb. Eller fösöka bli sjukskriven, och det är ju inte säkert alls att det blir godkänt av Fk om nu en läkare skulle sjukskriva mig. Ska jag då gå hem utan pengar!!? Det går ju inte..
Usch, jag får ont i magen när jag tänker på det!
Nu ska jag göra mig i ordning. Orkar inte skriva mer..

Kommentarer
Postat av: Tina

Din stackare!! Vet precis hur du känner dig i din oro med FK. Jag fattar inte varför dem ska vara så jäklans hårda jämt när det gäller gravida. Tycker att man automatiskt borde få gå hem 2 måander för BF om man vill det oavsett jobb. Det är fan inte lätt att bära omkring på en tung mage hela dagar plus att utföra ett krävande jobb där man dessutom lär le o vara glad oavsett hur man mår.

Jag ska hålla en tumme för dig att du blir beviljad...

Stor kram!

2007-11-24 @ 17:19:53
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Jenny

Tina/ Tack för omtanken Tina. Och tack för att du håller en tummen! Hoppas det hjälper! Kram tebax

2007-11-26 @ 20:23:20
URL: http://jenkiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0